۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۷۵۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

فرهنگ زندگی اسلامی الگوی مناسبی برای هر عصری است

استاد حوزه علمیه با اشاره به رفتار و منش شیعه در جامعه، گفت: پشتیبانی از مظلوم و رفتار پر‌محبت با اعضای خانواده اصول اساسی فرهنگ تشیع است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خطیب مشهور استان تهران، عصر یک‌شنبه 6 تیر در مسجد حضرت امیر(ع)، گفت: پروردگار عالم مقام مخلصین را در قرآن ستوده است، خداوند قاطعانه اعلام کرده است مخلصین از دست‌اندازی‌های ابلیس و هوای نفس در امان هستند.

 

وی با بیان این‌که ظرفیت مخلصین آفریده حضرت حق است و پرداخت پاداش نیز بر عهده باری‌تعالی می‌باشد، بیان کرد: اجباری برای انجام کار‌های خیر وجود ندارد زیرا در این صورت پاداش بی‌معنا خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به تعریف مخلصین، ابراز داشت: یکی از چهره‌های بی‌نظیر تاریخ حضرت امیرمومنان علی(ع) است، کامل‌ترین معرفت و فهم در نزد علی‌بن ابی‌طالب می‌باشد، امیر‌مومنان رنج بندگی را کشید و به مقام علی(ع) بودن رسید.

 

خطیب مشهور استان تهران پیرامون موضوع ارتباط قلبی امیر‌مومنان با خدا، بیان داشت: ارتباط قلبی امیر‌مومنان از نظر مقدار کمی سنگین‌تر از تمام عالم مادیات است. ارتباطی که نشات گرفته از ایمان واقعی باشد به سرانجام خواهد رسید.

 

کارشناس مسائل مذهبی درباره برادران غیر شیعه، تاکید کرد: بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران درباره شخصیت امیر‌مومنان می‌گویند؛ حضرت علی(ع) نمونه کامل بشر، برای تمام وجوه زندگی در هر عصر و زمانی است.

 

وی گفت: شیعه امیر‌مومنان علی(ع) فرهنگ رفتاریش را در خانواده با  تکیه بر آداب و منش حضرت علی(ع) مطابقت می‌دهد، فرهنگ رفتاری شیعه با حیوانات نیز قابل ستایش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان یادآور شد: زندگی ساده و پرمشقت حضرت علی‌(ع) در اوج خلافت و حکومت‌داری جامعه مسلمین الگوی مناسبی برای خدمت‌گذاران جامعه اسلامی است.

 

استاد بر حوزه علمیه در ادامه گفت: حضرت علی(ع) همواره  پشتیبان مظلومان بوده و در اجرای احکام الهی و خدمت‌رسانی به جامعه اسلامی لحظه‌ای را دریغ نکرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان افزود: حرص به مال دنیا و شهوت برای شیعه حضرت علی(ع) جای تاسف بسیاری دارد، دنیای شیعه حضرت امیر(ع) باید بر اساس فرهنگ زندگی اهل بیت برنامه‌ریزی و اداره شود./202/856/ب1

ارسال نظرات