۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۴۸۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

نهج‌البلاغه اعجاز علمی و کلامی امام علی است

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان این‌‌که نهج‌البلاغه اعجاز علمی و کلامی امیرمؤمنان(ع) است، گفت: بیان حضرت علی(ع) به حدی در این کتاب شیوا و برجسته است که انسان‌های امروزی در سر تاسر جهان با خواندن کلام ایشان متوجه اعجاز آن می‌شوند.
نهج البلاغه

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، کارشناس مباحث تربیتی کودک و نوجوان ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت رسول(ص) در حدیثی خود و حضرت علی(ع) را پدران معنوی امت معرفی می کنند، گفت: همانطور که فرزند نسبت به پدر وطیفه احترام، مَحبت و تبعیت بی چون چرا دارد، مردم هم نسبت به پدران معنوی امت که جایگاه آن‌ها فراتر از پدران نسبی است وظیفه تبعیت و اطاعت بی چون و چرا را دارند.

 

وی افزود: حضرت رسول(ص) به عنوان پدر معنوی امت به حدی برای مردم دلسوز و نسبت به ایشان مهربان بودند که قرآن در مورد ایشان می‌فرماید که ای رسول خدا(ص) ، شما به حدی نسبت به مردم دلسوز هستید که نزدیک است برای هدایت آن‌ها خود را هلاک کنید.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پس از رسول خدا(ص) دلسوزی و مهربانی حضرت علی(ع) به عنوان پدر معنوی امت شامل حال تمام مردم شد، تصریح کرد: حضرت علی(ع) نسبت به اسلام و امت به حدی دلسوز بودند که حاضر شدند خار در چشم و استخوان در گلو غاصبان حق ولایت و کسانی که به حضرت زهرا(س) سیلی زدند را تحمل کنند ولی به خاطر صلاح امت چیزی نگویند تا وحدت امت اسلامی نابود نشود.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه مهربانی حضرت علی(ع) به حدی بود که مَحبت و نوازش ایشان مشمول تمام کودکان یتیم و بی پدر کوفه می شد، گفت: دشمن و یهود اسلام ستیز همواره سعی کرده که حضرت علی(ع) را شمشیر به دست نشان دهد در حالی که امام علی (ع) مظهر مَحبت و مهربانی به‌خصوص نسبت به کودکان و افراد سالمند و نیازمند هستند.

 

وی ادامه داد: در قیامت هم حضرت رسول(ص) و حضرت علی (ع) به عنوان پدران معنوی امت محبان و شیعیان خود را شفاعت کرده و اجازه نخواهد داد که آتش عذاب محبان آن‌ها را در کام خود بگیرد.

 

کارشناس مباحت ثربیتی کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه نهج‌البلاغه اعجاز علمی و کلامی حضرت علی(ع) است، افزود: بیان حضرت علی(ع) به حدی در این کتاب شیوا و برجسته است که انسان‌های امروزی در سر تاسر جهان با خواندن کلام ایشان متوجه اعجاز آن شده و همین امر زمینه اسلام آوردن آن‌ها را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: نوجوان علوی نسبت حضرت علی (ع) مطیع محض بوده و سعی می‌کند به تبعیت از ایشان در راه توفیق روز افزون اسلام گام بردارد و تمام عمر خود را وقف خدمت به اسلام و مهرورزی نسبت به بندگان خدا کند./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات