۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۳۴۸۶۴

امام جماعت مسجدی در تایلند به ضرب گلوله کشته شد

امام جماعت مسجدی در پاتانی تایلند به ضرب گلوله یک مهاجم کشته شد
تایلند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آناتولی، ناراویت راتچاکیتیوتین «Narawit Ratchakityothin» مامور تحقیق انتظامی شهرستان یارینگ «Yaring» از توابع استان پاتانی در جنوب تایلند در تماسی تلفنی با خبرنگار آناتولی اعلام کرد "عبدالله دویه"، 46 ساله امام جماعت مسجدی در این استان در حالی که با موتورسیکلت خود به مسجد می‌رفت مورد حمله یک فرد ناشناس قرار گرفت و با شلیک گلوله کشته شد.

 

وی با بیان این که مهاجم مسلح چندین بار به سوی این امام جماعت شلیک کرد، افزود: عبدالله دویه در محل وقوع حادثه جان خود را از دست داد.

 

ناراویت با تأکید بر این که این حادثه با درگیری‌های منطقه ارتباطی ندارد، تصریح کرد: احتمال می دهیم که این حمله به دلیل خصومت شخصی بوده است.

 

جنوب تایلند از 100 سال گذشته شاهد فعالیت‌های جدایی طلبان مسلمانان است. در درگیری‌های سال 2004 در این منطقه بیش از 6 هزار نفر کشته و بیش از 10 هزار نفر مجروج شدند.

 

اداره کودتا در این کشور از آغاز مذاکرات با استان‌های ناراتوات، يالا و پاتانی که جمعیت 80 درصد آنها مسلمان است واز این اداره، خود مختاری طلب می‌کنند، خبر داده بود اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است./982/ب102/د

ارسال نظرات