۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۸۶۵
معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر:

شب قدر تثبیت مقدرات یک سال انسان است

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن گرامیداشت شب قدر، گفت: شب قدر تثبیت مقدرات یک سال انسان است.
حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا گفت: انسان برای استفاده هر چه بهتر از موهبت و موقعیتی باید از پیش خود را آماده سازد و جسم و جانش را لایق و آماده برای دریافت نسیم الهی کند از این رو باید مقدمات آن را فراهم آورد.

 

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: یقیناً آماده کردن دل برای دریافت عظمت شب قدر و ثواب و پاداش فضایل ان شرط لازم برای برای درک شب قدراست و سیره عملی معصومین ما نیز همین بوده است.

 

وی اظهار داشت: شب قدر فرصتی بزرگ تر و عظیم تر در دل ماه با عظمت رمضان است شب قدر و ویژگی های خاصی دارد یکی تقدیر است گرچه انسان از تقدیر عام برخوردار است اما افزودن بر تقدیر عام از تقدیر خاص در شب قدر برخوردار می‌شود که به صورت مشخص در یک سال مقدرات انسان تثبیت می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمودی نیا تصریح کرد: شب نزول فرشتگان است و این فرشتگان بر هر مومنی پاک با نزولشان سلام می‌کنند گر چه به صورت خاص به امام عصر (عج) نازل می شوند و چه زیباست که انسان از هم نشینی با فرشتگان به وسیله دعا بهترین بهره را ببرد.

 

وی عنوان کرد: شب زنده داری، احیا گرفتن، دعا، مناجات و تلاوت قرآن در این شب به‌عنوان یک شب منحصر به فرد انسان را به درجات عالی می رساند یعنی ره صدساله را یک شبه می پیماید.

 

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) تاکید کرد: تقارن این شب ها با صاحب قدر یعنی علی (ع) که ضربت خوردن او در محراب و شهادتش در این شبها به زیبایی معنا پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام محمودی نیا اضافه کرد: خداوند بندگان خویش را در این شب ها به قرآن ناطق و قرآن صامت توجه می دهد که هر دو آنها با همند و از هم جدا نیستند باید به هر دو تمسک جست و باید انسان ها مطیع هر دو باشند تا به کمال و سعادت برسند./102/833/ب1

ارسال نظرات