۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۸۸۳
امام جمعه اسفراین:

تشنگی برای قدرت سرمنشأ فیش‌های حقوقی کلان برخی مدیران است

امام جمعه اسفراین با اشاره به سخن مشهور شهید بهشتی مبنی بر اینکه «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»، گفت: سرمنشأ فیش‌های حقوقی کلان برخی مدیران دولتی و خصوصی، تشنگی برای قدرت و نه شیفتگی برای خدمت است.
حجت الاسلام قدیر محمدیان- امام جمعه اسفراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز، هفتم تیر در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر و بزرگداشت حجت‌الاسلام شهید محمدحسن طیبی، نماینده شهید اسفراین در حادثه هفتم تیر، با اشاره به شخصیت والا و تأثیر ماندگار شهید بهشتی در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: خدمات این شهید بزرگوار در تاریخ ثبت شده و برای همیشه ماندگار است.

 

وی با اشاره به این سخن شهید بهشتی که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، افزود: اگر مدیران و مسؤولان جامعه ما همین یک سخن این شهید بزرگوار را تابلو زندگی و عمل خود قرار دهند، بدون شک در عرصه مدیریت و خدمت صادقانه به مردم رشد زیادی خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به موضوع دریافت حقوق کلان و نجومی از سوی برخی مدیران دولتی و خصوصی، خاطرنشان کرد: درواقع ریشه و سرمنشأ دریافت حقوق کلان و نجومی از سوی شماری از مدیران دولتی و خصوصی، تشنه قدرت بودن و نه شیفته خدمت بودن است.

 

وی تصریح کرد: البته شمار مدیرانی که این میزان حقوق دریافت می‌کردند اندک است و این‌گونه نیست که همه مدیران بدنه دولت این میزان حقوق دریافت کنند اما در هر صورت دریافت این میزان حقوق از سوی همان شمار اندک نیز ظلم بوده و عادلانه نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با بیان اینکه فیش‌های حقوقی نجومی از زیاده‌خواهی و سیری‌ناپذیری برخی افراد نشأت گرفته بود، ادامه داد: این‌گونه افراد تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف به مقام و منصبی برسند و سپس با سوءاستفاده از جایگاه خود پول پارو کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد دریافت حقوق‌ کلان از سوی برخی مدیران، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند این‌ها استثنا بوده و بدنه دولت این‌گونه نیست اما باید با همین افراد نیز برخورد شده و حقوق بیت‌المال باز پس گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری موضوع حقوق نجومی برخی مدیران را هجوم به ارزش‌ها دانستند و خواستار پیگیری جدی و فوری این مسأله و برخورد با متخلفان در اسرع وقت شدند، افزود: بر این اساس از دولت انتظار می‌رود با جدیت و قاطعیت با این موضوع برخورد کرده و با اصلاح قوانین و تشدید نظارت‌ها مانع از تکرار چنین وقایعی شود.

 

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه با گرامیداشت هفتم تیر، سالگرد واقعه هفتم تیر سال 1360 و به شهادت رسیدن آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) و انقلاب، به برخی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی اشاره و اظهار کرد: بصیرت، درایت، هوشیاری، موضع‌گیری‌های مدبرانه، رفتار کریمانه، پرهیز از تک‌روی و تأکید بر استفاده از خرد جمعی و مشورت برخی از خصوصیات بارز و ویژگی‌های اخلاقی شهید بهشتی بودند.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی مردم‌دوست و محب ملت بود اما به هیچ عنوان عوام‌زده، متملق و عوام‌فریب نبود، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار همواره بر وحدت، همدلی و انسجام بیشتر همه مردم مسلمان تأکید داشت و در این راه زحمات زیادی کشید و سرانجام نیز به دلیل همین خدمات و اقدامات، دشمنان تاب تحمل حضور وی را نداشته و او و 72 تن از یاران انقلاب و امام را به شهادت رساندند.

 

گفتنی است، شامگاه هفتم تیرماه سال 1360 دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل منفجر شد و 72 تن از یاران امام و انقلاب به معراج رفتند که یکی از همراهان شهید بهشتی، حجت‌الاسلام محمدحسن طیبی، نخستین نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بود./202/9314/ب1

ارسال نظرات