۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۹۷۵

شب شعر علوی در باکو برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) مراسم شب شعری در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان برگزار شد.
امام علی علی السلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، به مناسبت سالروز شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) مراسم شب شعر علوی در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

 

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قران مجید آغاز شد، جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جمهوری آذربایجان و نمایندگان محافل علمی و فرهنگی این کشور حضور داشتند.

 

'ابراهیم ابراهیمی' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع)، در باره ابعاد شخصیتی و فضایل آن حضرت بحت کرد و صبر و بردباری را یکی از فصایل عمده مولا علی (ع) عنوان کرد.

 

وی افزود: دلیل این همه صبر مولای متقیان امام علی (ع) حفظ اسلام و یکپارچگی آن بوده است.

 

ابراهیمی زندگی علی (ع) را الگوی برای جامعه بشری خواند و گفت همه ما باید آن طوری که آن حضرت می خواست زندگی کنیم و زندگی علی وار داشته باشیم و در راه اهل بیت (ع) گام برداریم.

 

پروفسور' امام وردی حمید اف' از انستیتوی ادبیات فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان در باره جایگاه والای امام علی (ع) در اسلام بحث کرد و گفت: مطالعات انجام گرفته تا به حال و نیز ادبیات دوره های مختلف نتوانستند ابعاد شخصیتی آن حضرت را بطور لازم انعکاس دهند.

 

وی افزود: نویسندگان و شعرای دوره های مختلف از زندگی ، ابعاد شخصیتی و بخصوص عدالت علی (ع) الهام گرفته و سعی داشتند آن را بعنوان الگوی برای جامعه بشری در آثار خود ترویج کنند.

 

این دانشمند آذری بر ضرورت مطالعه هر چه بیشتر زندگی و ابعاد شخصیتی مولای متقیان علی (ع) تاکید کرد .

 

'رافق شیروانلی' رهبر خانه ادبی 'واحد ' باکو با اشاره به اهمیت ترویج ایده های بشردوستانه حضرت علی (ع) ، تلاش های آن حضرت بری تامین سعادت انسانها را یاد آور شد.

 

به گفته وی جامعه بشری بیش از هر زمانی نیاز به آشنایی با ایده های امام علی (ع) دارد.

 

رافق شیروانلی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در ایران را گامی در راستای تحقق ایده های امام متقیان علی (ع) عنوان کرد.

 

این مراسم با نوحه سرایی و قرائت شعر در مدح امام علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود./847/ب904/د

ارسال نظرات