۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۰۱۰
در ۳۲ مرکز استان؛

امتحانات غیرحضوری و مجازی جامعه‌ الزهرا برگزار می‌شود

مدیر مرکز آموزش غیر حضوری جامعه الزهرا(س) از محل برگزاری امتحانات غیرحضوری (عمومی و تکمیلی) و آموزش مجازی جامعه الزهرا(س) در۳۲ مرکز استان خبر داد.
جامعة الزهرا مدرسه علمیه خواهران

صدیقه حاجی پور، مدیر مرکز آموزش غیر حضوری جامعه الزهرا(س)در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) به عنوان بزرگترین مرکز حوزوی خواهران در سطح کشور در راستای بهره مندی هر چه بیشتر طلاب خواهر از آموزش‌های علمی این مرکز در کنار امکان تحصیل به شیوه غیر حضوری، امکان تحصیل به صورت الکترونیک و آنلاین را فراهم کرده است، گفت: در شیوه الکترونیک تحصیلی کیفیت آموزش غیر حضوری طلاب ارتقا یافته و طلاب می‌توانند به صورت آنلاین با استاد در ارتباط بوده و سؤالات خود را از اساتید مورد پرسش قرار دهند.

 

وی افزود: برنامه آموزش الكترونیكی در مقطع سطح دو، در نيمسال دوم سال تحصیلی ۹۳و ۹۴ از طریق سامانه آموزش مجازی جامعه الزهرا شروع شده و هر سال از طریق آزمون ورودی طلبه جدید پذیرش می کند.

 

مدیر مرکز آموزش غیر حضوری جامعه الزهرا(س) ادامه داد: همچنین از سال تحصیلی ۹۵و ۹۶ برای مقطع سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول، تفسیر و كلام نیز آموزش به شیوه الكترونیكی ارائه خواهد شد.

 

خانم حاجی پور تصریح کرد: آموزش به شیوه الكترونیکی در واقع شكل پیشرفته آموزش غیرحضوری است که در این شیوه، منابع آموزشی از قبیل متن درسی، فایل‌های صوتی و تصويری تدريس اساتيد در سامانه آموزش مجازی جهت استفاده طلاب قرار می گيرد.

 

وی افزود: البته طلاب می توانند كتب و لوح فشرده دروس را از فروشگاه جامعه الزهرا تهیه کنند و تمام فعالیت ها اعم از تحقیقات، تكالیف درسی، آزمون‌های هفتگی و آزمون میان‌ترم به صورت آنلاین انجام می شود و تنها برای برخی از دروس، امتحانات پایان نیمسال در مراكز استان‌ها به صورت حضوری برگزار می شود.

 

مدیر مرکز آموزش غیر حضوری جامعه الزهرا(س) با اشاره به فواید این شیوه آموزشی گفت: این شیوه آموزش در ارتقای سطح کیفیت آموزش به طلاب نقش مهمی دارد و مهم‌ترین مزیت آن بهره مندی آنلاین از استادان در دروس مختلف و امکان رفع اشکال مستقیم است.

 

خانم حاجی پور همچنین با اشاره برگزاری امتحانات پایان ترم طلاب غیر حضوری گفت: طلاب غیر حضوری ملزم به امتحان در محل سکونت خود هستند و برای مشاهده محل آزمون و آدرس آن باید از ۸ تا ۱۲ تیرماه به سامانه دانش پژوهان مراجعه کنند.

 

وی افزود: در تمامی شهرستان‌ها به جز قم، تهران، کاشان و سبزوار برای طلاب امکان اسکان و تغذیه در نظر گرفته شده است.

 

مدیر مرکز آموزش غیر حضوری جامعه الزهرا(س) ادامه داد: تمامی امتحانات در ۳۲ حوزه امتحانی، به طور همزمان برگزار می شود و سوالات نیز به صورت مشترک خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی امتحانات هر طلبه باید در یک محل مشترک انجام شود، تصریح کرد: ورود به سالن امتحانات در ۳۲ شهر مورد نظر فقط با کارت امتحانی و کارت شناسایی معتبر همچون کارت ملی و در شهر قم با کارت تحصیلی هوشمند امکان پذیر است.

 

خانم حاجی پور یادآور شد: طلاب می توانند کارت امتحانی را از آیکون کارت امتحان در سامانه دانش پژوهان دریافت کنند./۹۶۸/ت302/ی

ارسال نظرات