۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۰۲۵
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

دوره‌های آموزش تربیت داور مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری دوره‌های آموزش تربیت داور مسابقات قرآن کریم در این استان خبر داد.
حجت الاسلام محمدی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام احمد محمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش تربیت داور مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی، اظهار کرد: دوره تربیت داور مسابقات قرآن کریم در رشته‌های صوت، لحن و وقف ابتدا در استان خراسان شمالی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و توسط مرکز تربیت مدرس قرآن کریم شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این دوره به منظور تربیت نیروی انسانی و کادرسازی در فعالیت‌های قرآنی، تقویت زیرساخت‌های قرآنی استان، کمک به بهتر شدن کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی و ارتقاء سطح علمی و فنی داوران مسابقات قرآنی در مرکز تربیت مدرس قرآن کریم بجنورد وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مرکز تربیت مدرس قرآن کریم بجنورد تنها مرکز آموزش عالی تربیت مربی و مدرس قرآن کریم استان است، تصریح کرد: در این مرکز دوره‌های آموزش تخصصی تربیت مربی و استاد قرآن کریم در رشته‌های مختلفی همچون، تربیت مربی آموزش عمومی قرآن، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن، مربی مهد و پیش‌دبستانی و غیره برگزار می‌شود.

 

وی تعداد قرآن آموزان این دوره را ٢٠ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: علاقه‌ مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های مذکور به مرکز تربیت مدرس قرآن کریم بجنورد به آدرس خیابان شریعتی شمالی ٢٦ بن‌بست شاداب پلاک ٤٣٠ مراجعه کنند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد، اظهار کرد: در این نمایشگاه طرح ابتکاری تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های تازه اجرا شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه در دهمین نمایشگاه قرآن کریم ٤٠٠ قرآن فرسوده با قرآن‌های نو به صورت رایگان تعویض شده است، افزود: خانواده‌ها برای امحای قرآن‌های فرسوده محدودیت شرعی دارند اما دهمین نمایشگاه قرآن کریم بجنورد بهترین فرصت برای تعویض این قرآن‌ها بود که ٤٠٠ قرآن در این نمایشگاه تعویض و به صورت رایگان در اختیار مردم شهرستان بجنورد قرار گرفت.

 

به گفته وی، دهمین نمایشگاه قرآن کریم از سی‌ام خردادماه سال جاری در محل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن دایر شده بود و ششم تیرماه به کار خود پایان داد.

 

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه قرآن همواره می‌تواند به عنوان یک راهنما انسان را به راه های درست هدایت کند، خاطرنشان کرد: قرآن سبک زندگی است و برای هر قشر و هر فردی و هر جامعه‌ای دستورالعمل زندگی دارد.

 

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در راستای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی در خراسان شمالی، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس گرفتن جوانان و نوجوانان با قرآن است.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: جامعه نیازمند توجه جوانان و نوجوان به قرآن در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است که این امر با بها دادن به قله‌های قرآنی محقق می‌‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات