۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۵۰۷۴
کارشناس مسائل سیاسی:

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم گناه نابخشودنی آل خلیفه در حق روحانیت است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حکومت ها باید از علمای دین در جهت اصلاح اوضاع سیاسی مملکت کمک گیرند، گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم گناه نابخشودنی آل خلیفه در حق روحانیت است.
 شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غازی سواری، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به نقش روحانیت شیعه در پیروی از تفکر شیعی اصلاحگر و بیدارکننده گفت: نظام های حاکم کشورهای اسلامی اهتمام ویژه ای در تسلط بر مقدرات این کشورها دارند و جهان اسلام باید در این باره نقش فعال خود را ایفا کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی نظام­های پادشاهی کشورهای عربی را مغایر با دموکراسی دانست و افزود: نظام مستکبر و ظالم در برابر شیخ عیسی قاسم که مطالبات مردم بحرین و اصلاحات را خواستار است آسوده نبوده و به شدت با چنین افکار و مطالبات به حق وی برخورد می کند.

 

استاد دانشگاه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را گناه نابخشودنی آل خلیفه در حق روحانیت برشمرد و تصریح کرد: ملت بحرین اصلاحات اساسی، برگزاری انتخابات سالم و حق رأی، تشکیل حکومت براساس نظام پارلمانی، اصلاح قانون اساسی، داشتن احزاب سیاسی و دموکراسی را خواهان است.

 

سواری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان تبلور شجاعت مکتب تشیع در روحانیت ابراز داشت: مطالبات مردم بحرین برای دستیابی به حقوق خود در آغاز بصورت مسالمت آمیز و از طریق مذاکره صورت گرفت؛ اما نظام مستبد آل خلیفه افزون بر بی توجهی به این خواسته ها راه خشونت و خونریزی را در پیش گرفت.

 

وی به ضرورت اتخاذ مواضع مستحکم در برخورد با نظام های ظالم سلطه گر اشاره و افزود: آزادگان جهان این اقدام سخیف آل خلیفه را محکوم می کنند در حالی که باید به علمای دین از حیث داشتن تفکر اصلاحی و آگاهی دهنده اهتمام ورزیده و با آغوش باز از سوی حکومت ها در جهت رفع معضلات سیاسی مورد استقبال قرار گیرند./9456/203/ب3

ارسال نظرات