۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۱۰۰

تشکیل یک شبکه مخفی از سوی آل‎خلیفه برای نابودی تشیع در بحرین

مشاوره سابق پادشاه بحرین، حکومت آل‎خلیفه را ضعیف توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: دسیسه آل‎خلیفه برای فتنه شیعه و سنی شکست خورده است.
تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صلاح البندر، مشاور امنیتی سابق پادشاه بحرین در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، شیعیان این کشور را اکثریت خواند و تصریح کرد: هر شخصی که اندک معلومات سیاسی و اجتماعی  داشته باشد به خوبی درک می‎کند که آل‎خلیفه درپی تضعیف و نابودی شیعیان است.

 

وی از تشکیل یک شبکه مخفی به فرماندهی احمد بن عطیه الله آل خلیفه، وزیر مشاور در کابینه بحرین با هدف از بین بردن شیعیان خبر داد و افزود: آل‎خلیفه به شدت به اهل تسنن بحرین فشار می‎آورد تا در امور سیاسی دخالت کنند و آنان را در مقابل شیعیان قرار دهد بر همین اساس با مطرح کردن ادعاهایی دروغین مانند دخالت ایران و حزب الله لبنان در این کشور درپی تحریک آنان است.

 

مشاوره امنیتی سابق پادشاه بحرین خاطرنشان ساخت: آل‎خلیفه به خوبی می‎داند که تاریخ حکومتش به پایان رسیده است پس برای ادامه این حکومت به هر اقدامی مانند قلع و قمع شیعیان و استفاده از حامیان بین المللی دست می‎زند.

 

وی ایجاد فتنه و اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن بحرین را یکی دیگر از دسیسه‎های رژیم آل‎خلیفه خواند و اظهار داشت: حکومت بحرین چندین سال است که برای ایجاد شکاف در بین شیعیان و اهل تسنن تلاش می کند و در این راه اتباع سنی مذهب سوریه و عراق را به کشور می آورد و به آنها تابعیت بحرینی می دهد تا شاید بتواند در وحدت ملی خلل ایجاد کنند، اما این روش ها دیگر کارآیی ندارد زیرا رهبری روحی و سیاسی اکثریت مردم که همان اهل بیت (ع) هستند، مانع این امر می شوند.

 

رژیم آل‎خلیفه در سکوت مجامع بین المللی به جنایت می‎پردازد

 

محمد سلطان، مدیر دفتر حقوق بشر بحرین در فرانسه نیز با اشاره به تلاش مردم انقلابی این کشور برای آزادی زندانیان سیاسی گفت: مردم بحرین از اقدام عملی مجامع بین المللی و سازمان‎های حقوق بشر برای نجات آنان و خروج این کشور از بحران ناامید شده‎اند.

 

وی با اشاره به بازداشت و سلب تابعیت مدافعان و حامیان حقوق مردم افزود: رژیم آل‎خلیفه در سکوت مجامع بین المللی و سازمان‎های حقوق بشر مساجد را تخریب، مردم را بازداشت، انسان‎های بی‎گناه را شهید و زندانیان را شکنجه می‎کند.

 

مدیر دفتر حقوق بشر بحرین در فرانسه تصریح کرد: مردم انقلابی بحرین همه گزینه‎های مبارزه مسالمت آمیز را امتحان کرده‎اند ولی با مشت آهنین آل‎خلیفه مواجه شدند پس بر این اساس مردم انقلابی بحرین می‎توانند از سایر گزینه‎ها حتی نظامی برای رسیدن به خواسته‎هایش استفاده کنند./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات