۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۳۵۱۸۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

هر ادعایی بدون تمسک به ولایت حضرت علی دروغ است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که نه تنها اهل ایمان بلکه پیروان سایر امم هم با میزان علی(ع) در قیامت سنجیده خواهند شد، افزود: بدون تمسک به ولایت علی هر ادعایی دروغ است.
ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری، استاد حوزه علمیه مازندران شب گذشته در مراسم احیای ۲۳ماه رمضان در مسجدصاحب الزمان (عج) سورک اظهار داشت: امشب سومین شب قدر و سومین شب شهادت امام علی (ع) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شب قدر گنجينه اي ارزشمند و دري گرانبها براي انسان ها است و ارزش آن با يک عمر طولاني برابري مي کند، ادامه داد: شب قدر شبي است كه انسان بايد در فكر و انديشه ارتباط با خدا باشد و ساعاتي را در صحنه حضرت حق به عبادت بنشيند.

 

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: شب قدر، پرارج ترین و پررمز و رازترین شب ها در گردونه زمان است که قلم ها در وصفش می شکنند، زبان ها از توصیفش قاصرند و عقل در فهم آن مبهوت و متحیر می ماند؛ شبی که به فرموده امام صادق(ع) قلب رمضان به شمار می آید.

 

وی با بیان این که شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شست و شوی آینه دل است، تصریح کرد: این شب بهترین فرصت است تا خوبی ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین، و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: شب قدر، فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی. شب قدر شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ است.

 

حجت الاسلام رسولی شبهای قدر را فرصتی دوباره برای اظهار شرمساری و پشیمانی از گذشته ها دانست و افزود: مبادا این فرصت را از دست دهیم و در این شب روحانی، از امور معنوی غافل شویم، مبادا شب قدر بگذرد و ما همچنان غرق در ناپاکی ها باقی بمانیم و خود را از عمق منجلاب به معراج پاکی و وارستگی نرسانیم.

 

وی با اشاره به شهرالله  و ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: هر چیزی که منتسب به خداوند شود ارزشمند می شود و ارزش ماه رمضان هم به این علت است. 

 

امام جمعه هچیرود چالوس با بیان این که اگر کار ما هم برای خداوند باشد دارای ارزش است و مستحق حسنه خداوند است، افزود: در این ماه چون روزه برای خداوند است  حتی خواب روزه دارش نیز عبادت تلقی می شود.

 

حجت الاسلام رسولی به اولی شدن مقام انسان از فرشته با انتخاب اختیاری اطاعت از خداوند اشاره کرد و گفت: قلب ماه مبارک رمضان قرآن است و آن شبی که قران نازل شد، شب قدر است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه چیز در ماه رمضان به شب قدر باز می گردد افزود: اگر قرب و وصلی در این ماه انجام می شود در همین شب قدر است و همه چیز هم در همین شب رخ خواهد داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ابراز داشت: شب قدر ، شب تقدیر و سرنوشت است و خداوند در این شب هر آنچه که بر اساس مصلحت در نظر گرفته است؛ نوشته و‌ تفکیک می کند.

 

وی با بیان این که  تقدیر کار خدا نیست و دست به ترکیب و تقدیر هیچ کس نمی زند، افزود: خود انسان باید با اختیار و اراده خود راه را انتخاب کند و خداوند تنها از باب رشد راه تعالی و تکامل را در اختیار انسان قرار ی دهد و سپس انسان را مکلف به اختیار  انتخاب می کند.

 

حجت الاسلام  رسولی به نقش امام معصوم در امضای مقدرات انسان در این شب اشاره کرد و گفت:  امام معصوم مقدراتی که خود انسان خواسته است را تنفیذ و امضا می کند.

 

وی از نقش موثر ائمه در این شب ها و رابطه معنوی بین بِکَ یا الله و ائمه معصومین  سخن گفت و تأکید کرد: شب قدر شب اهل بیت است و با علی (ع) و اولاد  او گره خورده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگر سخنان خود به عظمت جایگاه امیرمؤمنان(ع)  و مناقب آن حضرت پرداخت و گفت: علی(ع) معیار و شاخص حق و حقیقت است، چنانچه پیامبر بارها فرمود که اگر بین حق و حقیقت ماندید به سمتی بروید که علی در آن سو است.

 

حجت الاسلام رسولی گفت: در همه شرایطی حق با علی است و اینگونه نیست که تنها در بعضی از اوقات که اختلافی بروز کرد حق با علی باشد.

 

وی با بیان اینکه نه تنها اهل ایمان بلکه پیروان سایر امم هم با میزان علی(ع) در قیامت سنجیده  خواهند شد، افزود: بدون تمسک به ولایت علی هر ادعایی دروغ است.

 

حجت الاسلام رسولی در بخش پایانی سخنان خود به اقرار یکی از خلفا درباره امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: تفاوت بین علی و خلفا از زمین تا آسمان است و نزدیک تر از او به رسول الله کسی نیست.

 

وی با بیان اینکه  اگر انسان ها در همه دوران ها تلاش کنند به جایگاه و مقام او نخواهند رسید، افزود: علی کاشف الکرب و برطرف کننده شک و تردید است، حضرت علی در عالی ترین درجه ایمان و بزرگی است که حتی دشمنانش به این بزرگی و عظمت اقرار دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شب قدر برای کسانی است که اهل راهند، کسانی که دنبال رسیدن به مقصد هستند اگر آن شب را درک کنی، به جایگاه والایی دست می یابی، اگر انسان نتواند خودش را به آن شب برساند، تقدیرات آن شب، مثل سال گذشته اش باشد، زیان کار است./1317/202/ب2

ارسال نظرات