۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۱۸۶
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

راه نجات از فتنه های جوانی گره خوردن با ائمه است

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در حرم رضوی خطاب به جوانان، گفت: ابرار کسانی هستند که به هدایت امام رسیده اند شما نیز در این فتنه های سنگین از خداوند طلب کنید که هیچ چیزی شما را از امام جدا نکند که تنها راه نجات گره خوردن با امام و ائمه اطهار(ع) است.
سخنرانی حجت الاسلام میرباقری در شب 23 رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در جمع شب زنده داران سومین شب قدر در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: در این بارگاه منور و در این شب عزیز همه چیز برای اجابت دعا مهیا است، به شرط این که مضطر باشیم و خواسته های خود را بدانیم و حالت انقطاع پیدا کنیم.

 

مضطر بودن، مقام دعا است

وی افزود: مقام دعا رسیدن به حالت اضطرار و فقر خویش است، این که بدانیم سمیعی هست صدای ما را می شنود، مجیری است که از روی محبت، کرامت و بزرگواری به ما عنایت می کند، دعا بدون توجه به اسمای حسنی دعا واقع نمی شود، اسمای حسنای الهی چون مهربان، بخشنده، ستار، غفار، رحمان و کریم، شرط دعا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: تکیه گاه های دنیایی امن نیستند باید بدانیم که زمین، آسمان، پدر و مادر که در دنیا به ما خدمت می کنند همه لشکر خدا هستند اما تکیه گاه و مأمن واقعی اوست که اگر خدای متعال لطفش را بردارد، هیچ یک از این عوامل برای ما نمی توانند کاری کنند.

 

وی با اشاره به فرموده خدای متعال در این باره گفت: اگر کسی محصول دنیا را طلب کند به او می دهیم اما تمام کالاها و مطامع دنیا کوچک است، در این شب حاجت های بزرگ پیش رو را باید از خدای متعال بخواهیم که یکی از مهم ترین دعاهای ما در این شب قدر باید این باشد که از امام جدا نشویم.

 

کارشناس و مشاور دینی صدا و سیما با تأکید بر این که نخستین حاجت ما در این شب با امام بودن باید باشد، اظهار کرد: اگر انسان با امام باشد همه خیرات در انتظار اوست در غیر این صورت ممکن است از خیرات محروم شود، بنابراین امشب باید زیاد دعا کنیم که از امام رضا(ع)، امام زمان و همه اولیای تو جدا نشویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: وقتی شیطان از روی تکبر از درگاه الهی رانده شد، به خداوند گفت که سر راه صراط مستقیم می ایستد و نمی گذارد بنده به صراط مستقیم که منظور ائمه اطهار(ع) است، برسد.

 

ابرار به امام رسیده اند

وی افزود: تنها کسانی از شر شیطان نجات پیدا می کنند که با امام و ائمه(ع) گره بخورند وقتی در حصن حصین امام باشیم از حمله های چهار جانبه شیاطین رها هستیم، انسان اگر از امام جدا شود شیطان بر او غلبه می کند، ما در مقابل او چیزی نیستیم بلعم باروها زمین گیر شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خطاب به جوانان گفت: در این فتنه های سنگین آن چه در این شب از خداوند طلب می کنید این باشد که هیچ چیزی شما را از امام جدا نکند بخواهید دست ما از خدا و اولیای او جدا نشود.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا خاطرنشان کرد: گره خودن به امام مشروط به پاک بودن است، هر اندازه پاک شویم به امام نزدیک تر می شویم، همان گونه که قرآن را افراد ناپاک نمی توانند مسح کنند ناپاک هم به امام نمی رسد، هیچ گناهی ارزش این را ندارد که جوانی از امام دور شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: تقوا عامل دیگر رسیدن به امام و ائمه(ع) در واقع زاد و توشه برای رسیدن به هدف است، تقوا ما را به امام می رساند، تقوا ما را به خدا و بهشت رضوان می رساند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم عنوان کرد: ابرار کسانی هستند که به هدایت امام رسیده اند، ابرار جزو خوبان هستند و در حال حاضر در بهشت اند یعنی دنیا و آخرت برای آن ها بهشت است.

 

شرط برکت، با امام بودن است

کارشناس و مشاور دینی صدا و سیما  با بیان این که امام و ائمه(ع) مساکن برکت الله هستند، ادامه داد: همه امکاناتی که در اختیار ماست از قبیل مال، جوانی، ثروت، نسل، علم و خانواده ممکن است با برکت باشد، برکت یعنی این که در آن خیر مستمر باشد.

 

وی با بیان این که دنیای با برکت با امام بودن است، ابراز کرد: اگر انسان به امام رسید آنچه از امام به او می رسد با برکت است، دنیا با همه وسعتش برای انسان کم است، در این شب خواسته های بزرگ داشته باشیم، اگر پرتویی از امام رضا(ع)، حضرت زهرا(س)، امام زمان(ع) به انسان بتابد، تمام عمرش با برکت می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که شب قدر شبِ تصمیمات بزرگ و جدایی از همه تعلقات است، گفت: انسان در حد ظرف خود نیازمند شفاعت امام و دستگیری برای پاک شدن است، اگر در تربیت امام قرار گرفتیم در دنیا و آخرت از امام بهره مند می شویم، کار سلمان فارسی با امیرمؤمنان(ع) تمام نشده بلکه آخرت ابتدای راه دستگیری است./201/1308/ب1

ارسال نظرات