۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۲۴۹

آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در کره جنوبی

همزمان با آخرین شب از لیالی قدر، آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سه شنبه شب در مراسمی ویژه در کره جنوبی برگزار شد.
شب قدر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، شرکت کنندگان در این مراسم که شامل اقشار مختلف ایرانیان اعم از دانشجویان، نهادهای ایرانی مستقر در شهر سئول بود، با مرثیه سرایی و سوگواری در شهادت مظلوم ترین شهید محراب اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم که در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر سئول برپا شد، دوستداران و شیفتگان امام علی (ع) همچنین با بر سر گرفتن قرآن به ذکر دعا و مناجات پرداختند.

 

حسن طاهریان سفیر ایران در کره جنوبی طی سخنانی در این مراسم به اهمیت ماه مبارک رمضان و شب های قدر اشاره کرد و گفت که در این ماه پروردگار بزرگ خود میزبان بندگانش است و دهه سوم که به قولی شب قدر هم در آن است، اوج این میهمانی و ضیافت به حساب می آید.

 

وی اظهار داشت: در این شب عزیز تمام ملائک بر اهل زمین نازل می شوند و بر مومنان تحیت و سلام دارند و در این میهمانی بندگان خداوند نیازها و خواسته های خود را با خالق خود در میان می گذارند.

 

طاهریان ادامه داد: خود پروردگار نیز با بیان «انی اجیب دعوه الداع اذا دعان»، فرموده اند که پاسخ بندگانش را در چنین شب هایی اگر درخواستی داشته باشند، می دهد.

 

وی همچنین از عشق پروردگار به بندگانش سخن گفت و یادآور شد که خداوند همه بندگانش را دوست دارد و دوستی اش نسبت به انسان از آن جهت که شایستگی حمل امانت بزرگ الهی به او اعطا شده، ویژه خواهد بود.

 

سفیر ایران در کره جنوبی ادامه داد: به همین جهت است که محبت خداوند به بندگانش ظهور و بروز بیشتری پیدا می کند و به واسطه لطف و عنایت پروردگار متعال است که آنان در مسیر هدایت الهی قرار گرفته و اعمال صالح را به انجام می رسانند./847/ب102/د

ارسال نظرات