۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۳۵۲۵۳
آیت الله ناصری:

بدون ولایت اعمال انسان ارزشی ندارد

آيت‌الله ناصری با اشاره به عظمت وجودی اهل بیت(ع) ایشان را تنها راه رسیدن به کمال و شناخت خداوند عنوان کرد و گفت: اگر اهل بیت(ع) نبودند کسی خدا را عبادت نمی‌کرد، چرا که ایشان هستند که منزلت و جایگاه خداوند را درک کرده‌اند و از همین جهت تنها ائمه معصومین(ع) می‌توانند راه و رسم عبادت خداوند متعال را به ما بیاموزند.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به فضائل بی شمار امام علی(ع)، گفت: غیر از چهارده معصوم(ع) کسی نمی‌تواند به درستی راجع به ولایت و اهل بیت(ع) صحبت کند، تنها خودشان می‌دانند چه مقام و پستی دارند و دیگران در حدی نیستند که بتوانند ایشان را معرفی و درک کنند.

 

وی در ادامه افزود: امام محمد باقر(ع) فرمودند اسلام 5 پایه و ستون دارد، نماز، روزه، زکات، حج و ولایت این 5 ستون و پایه هستند، سؤال شد از ایشان که کدام از دیگران فضیلت بیشتری دارد؟ ایشان فرمودند ولایت. هرچه که هست در ولایت است، نماز و روزه و خمس و حج زکات در صورتی قبول خواهند شد که ولایت داشته باشیم، عبادات بدون محبت و ولایت امام علی(ع) اصلا ارزش ندارد، اگر کسی ولایت نداشته باشد دیگر اعمالش ارزشی نخواهد داشت.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت یعنی مدیریت عالم وجود و رهبری عالم امکان، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر تمام دریاها مرکب شود، تمام اشجار قلم شود، جن و انس هم نویسنده شوند باز هم نمی‌توانند ذره‌ای از فضایل علی(ع) بنویسند، بشریت به چنین معلم و الگویی نیاز دارد تا بتواند به سعادت برسد.

 

آیت الله ناصری با اشاره فناپذیر بودن همه مخلوقات، اظهار کرد: هر انسانی را که بخواهیم بشناسیم با صورتش خواهیم شناخت، برای شناخت خدا هم باید او را از صورتش شناخت، که بنابر آیه قرآن باید صورت خدا را در صورت اهل بیت(ع) دید، یعنی «وجه ربک» که به ما معرفی شده است برای شناخت خدا همان ائمه معصومین هستند، اگر ایشان نبودند احدی خدا را نمی‌شناخت و توحید و عبودیتی وجود نداشت.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر اهل بیت(ع) نبودند کسی خدا را عبادت نمی‌کرد، چرا که ایشان هستند که منزلت و جایگاه خداوند را درک کرده‌اند و از همین جهت تنها ائمه معصومین(ع) می‌توانند راه و رسم عبادت خداوند متعال را به ما بیاموزند، همه چیز ما برمبنای ولایت است و هرچه که داریم از ولایت به دست می‌آورید و تنها راه سعادت ابدی ما تبعیت از ولایت است.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) خداوند را به ما معرفی کردند و همه منابع دینی ما ریشه در معارف و مکتب ایشان دارد، اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد به سمت خدا برود باید ابتدا به سمت ایشان برود، خدایی حقیقی را تنها اهل بیت(ع) معرفی می‌کنند و تنها از طریق ایشان می‌توان حضرت حق را به درستی شناخت.

 

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسی که امام علی(ع) را دوست داشته باشد و از او پیروی کند، در قیامت به ازای هررگی که در بدن دارد یک کاخ مجلل در بهشت به او بخشیده می‌شود، در روایتی دیگر حضرت رسول(ص) به امام علی(ع) می‌فرماید محبت تو به نحوی است که هیچ گناهی به آن ضرر نمی‌زند. این به معنای این است که کسی که محبت امیرمؤمنان(ع) را داشته باشد دچار گناه نمی‌شود، محبین و مریدان ایشان خود را به گناه آلوده نمی‌کنند./201/1304/ب1

ارسال نظرات