۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۳۵۲۸۸

هشدار یونیسف در باره مرگ میلیون‌ها کودک تا سال ۲۰۳۰

صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» هشدار داد: 69 میلیون کودک زیر 5 ساله در صورت عدم بهبود شرایط بهداشتی و آموزشی موجود تا سال 2030 جان خود را از دست خواهند داد.
کودک

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آناتولی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» با صدور گزارشی هشدار داد که با ادامه روند کنونی طی 14 سال آینده، 69 میلیون کودک زیر 5 سال بر اثر عوامل قابل پیشگیری جان خود را از خواهند داد.

 

طبق این گزارش در صورت بهبود نیافتن شرایط موجود و سرعت رشد جمعیت، تا سال 2023، حدود 167 میلیون کودک در فقر شدید به سر خواهند برد، 60 میلیون کودک از حق آموزش پایه محروم و حدود 750 میلیون دختر نیز در سنین کودکی مجبور به ازدواج خواهند شد.

 

بر اساس این گزارش بیش‌ترین آمار مرگ و میر قابل پیشگیری کودکان در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا مشاهده می‌شود.

 

در گزارش تاکید شد که احتمال جان باختن کودکانی که مادرانشان بی‌سواد هستند سه برابر بیش‌تر از دیگر کودکان است؛ همچنین گفته شد سن ازدواج زیر سن قانونی در خانواده‌های فقیر دو برابر بیش‌تر از دیگر خانواده‌ها است.

 

یونیسف در این گزارش تمام کشورهای جهان را به رسیدگی و اهمیت بیش‌تر به وضعیت این کودکان فراخوانده و بر اهمیت حل تنش‌ها از طریق دیپلماتیک برای جلوگیری از بوجود آمدن بحران پناهجویی تاکید کرد./982/ب103/د

ارسال نظرات