۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۳۵۴۳۶
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مدیران به‌گونه‌ای فعالیت کنند که مجبور به عذرخواهی مکرر نشوند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عذرخواهی زیاد مدیران نشان‌دهنده عملکرد نادرست آن‌ها است، از مدیران خواست به‌گونه‌ای فعالیت و رفتار کنند که به صورت مکرر مجبور به عذرخواهی نشوند.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه مردم شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت را به خوبی می‌شناسند، افزود: در نظام اسلامی مدیریت یک امانت از سوی مردم بوده و مدیران باید تلاش کنند امانت‌داران خوبی باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید به مقام و مسؤولیت به عنوان یک هدف نگاه شود، اظهار کرد: در واقع پست و مقام در نظام جمهوری اسلامی تنها وسیله‌ای برای ارائه خدمت به مردم بوده و اگر غیر از این باشد ارزش چندانی ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در مدیریت و مسؤولیت امانت‌داری و حفظ حقوق بیت‌المال یک اصل مهم است، خاطرنشان کرد: نباید در حفظ حقوق مردم سهل‌انگاری شده و یا خدای نکرده این مهم فراموش شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید رفتار مدیران با حساب و کتاب باشد، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی تأکید زیادی بر روی فعالیت همراه با حساب و کتاب داشته‌اند، از این‌ رو لازم است مدیران برای فعالیت‌های آینده خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا دچار سوء تدبیر در مدیریت نشوند.

 

وی با بیان اینکه سوء تدبیر، توزیع نامناسب بیت‌المال، تضییع حقوق مردم، عبرت نگرفتن از گذشتگان و بریز و بپاش از عوامل اصلی سقوط یک حکومت و قدرت است، اضافه کرد: مدیران و مسؤولان باید به‌گونه‌ای فعالیت و رفتار کنند که به صورت مکرر مجبور به عذرخواهی از مردم نشوند؛ زیرا عذرخواهی زیاد مدیران نشان‌دهنده عملکرد نادرست آن‌ها بوده و این موضوع در آموزه‌های اسلامی ما نیز مطرح شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر توجه ویژه مسؤولان به هشدارهای مدیریتی، گفت: برخی اوقات مجموعه مدیریت‌های کلان دچار آسیب و لغزش می‌شوند ازاین‌رو لازم است پیش از وقوع این اتفاق، هشدارهای مدیریتی مورد توجه واقع شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار سابق خراسان شمالی، اظهار کرد: برای فعالیت و اقدام درست مسؤولان در آینده، بایستی عملکرد مدیران گذشتگان به درستی مورد بررسی قرار گیرد تا نقاط ضعف شناسایی و اصلاح شده و نقاط قوت و مثبت نیز تقویت شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عملکرد استاندار سابق خراسان شمالی مثبت و رضایت‌بخش بود، افزود: از استاندار جدید نیز انتظار داریم با شناسایی محرومیت‌ها و آسیب‌های موجود در خراسان شمالی، تمام تلاش خود را برای رفع آن‌ها به کار گیرد.

 

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی همچنین در خاتمه با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس، از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور خواست تا فردا در کنار مردم استان زادگاه خود در راهپیمایی روز قدس شرکت داشته و سخنران محوری این مراسم باشد.

 

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات و خدمات سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار سابق خراسان شمالی، محمدرضا صالحی به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات