۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۳۵۴۴۸

سخنرانی نماینده عرب در کنست به آشوب کشیده شد

تعدادی از نمایندگان صهیونیست پارلمان رژیم اشغالگر، درپی اظهارات ضدصهیونیستی یک نماینده زن عرب، سخنرانی او را به آشوب کشیدند.
نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، درپی سخنرانی تند یکی از نمایندگان عرب شاهد آشوب و خشونت بود.

 

«حنین زعبی» نماینده حزب لیست مشترک عرب طی سخنرانی‌اش در صحن کنست سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را که به کشتی «ماوی مرمره» حامل کمک‌های انسان دوستانه به غزه حمله کردند، جنایت‌کار و قاتل خواند.

 

«مایکی لوی» نماینده حزب «یش عتید»، «اورن هازان» نماینده حزب «لیکود» و «هیلیک بار» نماینده حزب اتحادیه صهیونیست بعد از اظهارات زعبی به طرف وی هجوم برده و خواستار اخراج وی شدند.

 

این نمایندگان ضمن بکار بردن الفاظ توهین‌آمیز علیه زعبی از خواستند عذرخواهی کند و به غزه برگردد. زعبی اما گفت سربازانی که نه نفر را در کشتی مرمره به قتل رساندند، باید عذرخواهی کنند.

 

انتقاد این نماینده عرب کنست از جنایت‌های ارتش درحالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) توافق عادی‌سازی روابط دیپلماتیک و ازسرگیری مناسبات با ترکیه را تصویب کرد.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز با ورود به این قضیه از دادستان رژیم صهیونیستی خواست تا شرایط اخراج زعبی از کنست را بررسی کند.

 

این نماینده زن عرب، به داشتن مواضع ضد صهیونیستی و مشارکت در ناوگان «آزادی 3» در سال 2010 مشهور است و در جریان جنگ 2014 از جمله کسانی بود که در اراضی اشغالی 1948 تندترین مواضع را علیه رژیم صهیونیستی نشان داد./847/ب102/د

ارسال نظرات