۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۳۵۵۴۹
آیت‎الله مظاهری:

راهپیمایی روز قدس ضربه به دشمنان اسلام و تشیع است

حضرت آیت‎الله مظاهری با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس و تأکید بر اهمیت این روز، گفت: دشمنان اسلام پشت به پشت هم داده‎اند تا تشیع و اسلام را به زمین بزنند و در بخش‎های مختلف جهان کشتار مسلمانان را راه انداخته‎اند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله مظاهری، پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس و تأکید بر اهمیت این روز، گفت: دشمنان اسلام پشت به پشت هم دادهاند تا تشیع و اسلام را به زمین بزنند و در بخشهای مختلف جهان کشتار مسلمانان را راه انداختهاند.

 

حضرت آیتالله مظاهری شرکت گسترده مردم مؤمن و مجاهد ایران اسلامی و سایر کشورها در راهپیمایی روز جهانی قدس را ضربه ای برای تلاش های ظالمانه رژیم غاصب قدس و سردمدار این نظام سلطه به ویژه آمریکا برای استمرار اشغالگری سرزمین مقدس فلسطین دانست.

 

وی با اشاره به این که انتظار فرج در روایات ما از هر عبادتی بالاتر است، افزود: یکی از معانی انتظار فرج صلح کل است، هر انسانی و هر مسلمانی صلح کل را میخواهد و میخواهد اختلاف و جنگ و تبعیض نباشد و میخواهد عدالت بالا باشد و فساد اخلاقی وجود نداشته باشد و در حرفهایشان و زمزمههایشان این صلح کل نوشته شده است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: حتی غیرمسلمانان هم این مطلب را میگویند و ما شیعیان این مطلب را قبول داریم، این مطلب را نه تنها ما بلکه همه عقلای عالم قبول دارند، به ویژه کسانی که در علوم طبیعی کار کردند به این مطلب اعتقاد دارند که روزی باید صلح کل واقع شود.

 

وی با اشاره به این که یکی دیگر از معانی انتظار فرج دعا برای فرج امام زمان(عج) است، اظهار کرد: از ائمه(ع) و از خود امام زمان(عج) بسیار سفارش شده است که دعا برای امام زمان(عج) انجام دهید، وقتی صلوات میفرستید «وعجل فرجهم» همراه آن باشد و مراجع تقلید هم مانند مرحوم سید در عروه ادعای استحباب به خصوص میکند.

 

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: باید روزی چندین مرتبه خداوند را به اهلبیت(ع) قسم بدهیم و سفارش دهیم که تعجیل در فرج امام زمان(عج) باشد، روزی هفت، هشت ده مرتبه از خداوند بخواهید که امام زمان(عج) بیاید تا این فساد اخلاقیها و این فساد اقتصادیها و این فساد اداریها را ببرد و به جای آن قوانین اسلام را جایگزین آن میکند.

 

وی خاطرنشان کرد: نکتهای که باید توجه داشت این است که آمدن امام زمان(عج) را که باید روزی هفت هشت مرتبه بخوانیم، دعاهای مربوط به تعجیل فرج را بخوانیم و از محدث قمی دعاهای بسیاری در این باره آمده است، باید توجه داشته باشیم که آمدن امام زمان(عج) خرق عادت است که ایشان با معجزه جهان را میگیرد و معجزهای از طرف خداوند جهان را به ارث میبرد یعنی در یک شبانهروز و با معجزه جهان را میگیرد و به شش شبانهروز امام زمان(عج) با خرق عادت مسلط بر جهان میشود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که بعد از این که امام زمان(عج) بر جهان مسلط شد، دیگر معجزهای در اجرای قوانین اسلام انجام نمیدهند، ابراز کرد: بعد از مسلط شدن ایشان بر جهان قانونهای اسلام را اجرایی میکنند، ما مدعی هستیم که اسلام اقتصاد دارد و اگر این قانونها اجرا شود، فقر نابود میشود و اگر اسلام اجرا شود دیگر فساد اخلاقی، اعتقادی و اخلاقی نداریم و دنیا گلستان میشود و این امر طول میکشد.

 

وی با اشاره به دوران رجعت و ضرورت و زمان آن افزود: رجعت میلیونها سال طول میکشد، ائمه طاهرین(ع) میآیند و حکومت جهانی میکنند و در این حکومت جهانی حضرت زهرا(س) فرمانده کل قوا میشود و آن مصحفش قانون اساسی برای جهان میشود و ممکن است امیرمؤمنان(ع) هزار سال حکومت کنند و وقتی قوانین اسلام اجرا شد دیگر ظلم وجود ندارد، پس ما باید بخواهیم و «وعجل فرجهم» بگوییم، معمولا باید بخواهیم اما این گونه نیست./201/914/ب1

ارسال نظرات