۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۵۹۸
روزنامه نگار بحرینی:

به خشونت کشیده شدن تظاهرات ملت بحرین به ضرر آل خلیفه است

روزنامه نگار بحرینی اعلام کرد: امکان برخورد نظامی آل‎خلیفه با اعتصاب کنندگان در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم وجود دارد.
تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، احمد رضی، روزنامه نگار بحرینی در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم به بررسی آخرین تحولات این کشور پس از سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین پرداخت و گفت: بحرین از نظر امنیتی حال و روز مساعدی ندارد و نیروهای امنیتی به شدت منزل شیخ عیسی قاسم را محاصره کرده‎اند.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی و رسانه‎های وابسته به آل‎خلیفه انقلابیان را تحت فشار قرار داده‎ و به همه قوانین بین المللی و ملی تجاوز کرده‎اند. صدها تن از انقلابیان در راستای همبستگی با شیخ عیسی قاسم و دفاع از آزادی دینی و انسانی در منطقه الدراز تحصن کرده و تا رسیدن به خواسته‎های مشروع خود عقب نشینی نمی‎کنند.

 

روزنامه نگار بحرینی اقدامات آل‎خلیفه را پیش بینی نشده توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: همه گزینه‎ها اعم از نظامی برای برخورد آل‎خلیفه با اعتصاب کنندگان وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: انقلابیان بحرینی خواهان تکرار کشتار هم‎وطنانشان در جریان انقلاب‎های گذشته نیستند بر این اساس به گزینه مسالمت آمیز تمسک کرده‎اند و امیدواریم که حکومت بحرین نیز به خواسته‎های آنان توجه کند.

 

آل‎خلیفه توقع چنین واکنش مردمی و بین الملی را نداشت

 

جواد عبدالوهاب، روزنامه نگار بحرینی نیز تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه قبل از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توقع چنین واکنش و پیامدی از سوی مردم و مجامع بین المللی نداشت و در واقع غافل‎گیر شد.

 

وی افزود: انگلیس با اینکه از حکومت آل‎خلیفه حمایت می‎کند ولی تاکنون در مقابل مردم بحرین اسلحه نکشیده و حتی سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را نیز محکوم کرده است. انگلیس به خوبی می‎داند که اگر بخواهد از گزینه خشونت علیه مردم بحرین استفاده کند آثار و پیامدهای بسیار منفی برای آن درپی دارد و حمام خود به راه خواهد افتاد پس بر این اساس به آل‎خلیفه توصیه کرده که مانع از ورود انقلاب به عرصه نظامی شود.

 

این روزنامه نگار بحرینی گفت: حکومت آل‎خلیفه با بی توجهی به اعتصاب مردم انقلابی بحرین درپی خسته کردن مردم و عقب نشین آنان از خواسته‎هایشان است. کسانی که این روزها اجازه برگزاری تظاهرات و اعتصاب را می‎دهند همان کسانی هستند که در گذشته هرگونه تجمعی را به شدت سرکوب می کردند./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات