۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۶۹۷
امام جمعه بندرعباس:

رژیم غاصب اسرائیل در حال نابودی است/ فاجعه ۱۲ تیر نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: با وحدت و هم صدایی ملت مسلمان، آمریکا از اریکه قدرت پایین آورده شده است و رژیم غاصب اسرائیل هم در حال نابودی است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه  راهپیمایی روز جهانی قدس علاوه بر جمهوری اسلامی ایران در 80 کشور جهان نیز برگزار می شود، گفت: تاریخ نشان داده است که با استقامت و مقاومت مردم مظلوم، نابودی رژیم های غاصب نزدیک است.
 

وی افزود: ملت شریف ایران در هرجای دنیا که مظلوم وجود دارد، حضور معنوی برای از بین بردن ظلم دارد.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه استکبار جهانی با نشان دادن چهره جمهوری اسلامی ایران به عنوان تروریست و جریان ایران هراسی تلاش می کند، این حضور معنوی به طرز دیگری جلوه دهد، خاطرنشان کرد: این فتنه ها از طرف آمریکا و اسرائیل شکل گرفته است که آل سعود هم در این جنایت ها نقش بسیاری داشته است.

 

وی تصریح کرد: ملت ایران با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با ایستادگی و حفظ وحدت و یکپارچگی و حفظ ارزشهای خود نقشه های شوم استکبار را نقش بر آب کرده اند.

 

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا به عنوان یک الگوی اسلامی و انسانی تبدیل شده است.

 

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به ریشه های شکل گیری روز جهانی قدس، افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین هم ریشه انسانی و هم ریشه اسلامی دارد و هر انسانی با مراجعه به وجدان و فطرت خود باید به داد مظلومانی که مورد ستم قرار می گیرند، برسد که پیامبر بزرگوار اسلام نیز بر این مسأله تاکید داشته و فرموده اند که مسلمانان باید به فکر همنوع خود باشند و هر جا فریاد غیرمسلمانی برخاست و افراد مسلمان به آن پاسخ ندهند آن افراد مسلمان نیستند که پیامبر با این سخن خود دفاع از بشریت را به ما آموخته اند.

 

آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: سران استکبار از جمله رهبران آمریکا که مدعی رهبری دنیا هستند به شدت در نزد مردم دنیا منفورند و شاهد هستیم که این افراد به طور پنهانی به کشورهایی همچون عراق و یا افغانستان سفر کنند که این مسئله نشان دهنده نفرت مردم از آنان است.

 

وی اضافه کرد: وجود حاکمانی خودفروخته و دنیازده در تعدادی از کشورهای اسلامی یکی از مشکلات و گرفتاری های دنیای اسلام است که اگر شر این افراد از جهان اسلام برداشته شود، بسیاری از مشکلات مسلمانان از جمله مسئله اسرائیل و فلسطین حل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت دو محیط بان هرمزگانی، افزود: رعایت و پایبندی به قانون از طرف مردم از این حوادث ناگوار جلوگیری می کند و امیدوارم با اتخاذ قوانینی شاهد حفظ محیط زیست و حیات وحش پیرامون خود باشیم.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به واقعه 12 تیر و ساقط کردن پرواز شماره 655 خطوط پروازی ایران در سال 67 توسط ناو آمریکایی وینسنس، خاطرنشان کرد: این فاجعه تنها نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی است که به صورت عمد هواپیمای مسافری را از جنگی تشخیص نداده است.

 

وی اضافه کرد: این جنایت یکی از هولناک‌ترین جنایات عصر معاصر به شمار می‌رود چرا که شلیک کردن به یک پرنده مسافری که هیچ وسیله دفاعی نداشته و حامل ده‌ها زن و کودک، امری است که هیچ قانون و قابوسی قابل هضم و توجیه نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تشریح بخش‌هایی از این واقعه، اذعان کرد: این جنایت وحشیانه یکی از مصادیق بارز تروریست بودن آمریکا است.

 

آیت الله نعیم آبادی در پایان با اشاره به روز مالیات، گفت: مالیات باید بر پایه انصاف و مطابق بر دستورات اسلام گرفته شود./851/201/ب2

ارسال نظرات