۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۳۵۷۰۶

مسابقات گروهی قرآن ویژه بانوان در کربلا

نخستین دوره مسابقات گروهی قرآن ویژ بانوان در شهر مقدس کربلا در حال برگزاری است.
مسابقات گروهی قرآن ویژه بانوان در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، بخش رسانه بانوان آستان مقدس امام حسین(ع) برای نخستین بار اقدام به برگزاری مسابقات گروهی قرآن ویژه بانوان کرده است.

 

 پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی» گزارش داد: این مسابقات با همکاری و هماهنگی دارالقرآن آستان حسینی و با هدف ارتقا و گسترش فرهنگی قرآنی در میان بانوان و همچنین، تقویت همکاری میان مراکز قرآنی وابسته به عتبات مقدسه عراق و مؤسسات قرآنی فعال برگزار می‌شود.

 

ندی الجلیحاوی، مسؤول رسانه بانوان وابسته به آستان مقدس حسینی در این باره گفت: ۵۰ شرکت‌کننده از ۱۰ مرکز قرآنی وابسته عتبات مقدسه کربلا، کاظمین و نجف و برخی مؤسسات قرآنی از استان بابل و شهرهای عین التمر و الهندیة از توابع استان کربلا در این رقابت‌ها حضور دارند.

 

وی افزود: این مسابقات در سالن سید الاوصیا در صحن حرم مطهر امام حسین در کربلای معلی در حال برگزاری است و شرکت‌کنندگان در این مسابقات به صورت تیمی در رشته‌های حفظ، تفسیر و احکام تجوید و معلومات قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

الجلیحاوی تصریح کرد: کمیته داوری این مسابقات متشکل از شماری از بانوان متخصص قرآنی عراق است که «آلاء اعجام» داور رشته احکام تجوید، انتصار فاضل، داور رشته صوت و لحن، نور الهدی حسن داور رشته حفظ هستند و فاطمه المنصوری از دارالقرآن آستان حسینی و ندی الجلیحاوی، نماینده رسانه بانوان وابسته به آستان مقدس حسینی نیز در کمیته داوران این رقابت‌ها عضویت دارند.

 

وی گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات و اعلام سه تیم‌ قرآنی برگزیده این رقابت‌ها در شب عید فطر برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است که دومین دوره مسابقات گروهی قرآن کریم ویژه آقایان در عراق اخیرا در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) در کربلای معلی برگزار شد که مرحله فینال این مسابقات عصر روز دوشنبه، ۳۱ خردادماه، برگزار شد که تیم قرآنی بغداد توانست رتبه نخست این مسابقات را کسب کند./994/ب102/د

ارسال نظرات