۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۳۵۷۶۱
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

اندیشه امام خمینی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ذلت کشاند

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، اندیشه امام خمینی را انقلابی نامیده و گفت: این اندیشه، قدس را بوجود آورده و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست را خار و ذلیل کرد.
راهپیمایی روز قدس در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به قضیه تاریخی فلسطین و وعده بالفور، که به اسکان یهودیان در خاک این سرزمین اشاره داشت؛ گفت: یهودیان در سال 1948 با اشغال بخش عمده خاک فلسطین، قصد تغییر نقشه منطقه، ایجاد خاورمیانه جدید و محوریت دادن به اندیشه های صهیونیستی داشتند و پرچمی مجعول با یک ستاره و دو خط آبی که نشانگر سرزمین موعود رژیم منحوس صهیونیستی میان رودهای نیل و فرات را بوجود آوردند.

 

وی به دو جنگ اعراب در برابر رژیم صهیونیستی در سال های1967و1973، که با گرایشات ملی و مارکسیستی همراه بود اشاره کرد و افزود: شکست در مقابل رژیم صهیونیستی، افسانه شکست ناپذیری آن ها را ایجاد کرد.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه سراسرکشور با اشاره به حمله و اشغال جنوب لبنان در سال 1982 از سوی صهیونیست ها که قدم دوم و سوم خود را برداشته بودند، گفت: شواهد حاکی از آن است که آمریکا، انگلیس و صهیونیست جهانی همه شرایط و امکانات را برای رژیم غاصب صهیونیستی فراهم کرده بودند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه گفتمان اساسی امام خمینی(ره) در مسأله ولایت است، ابراز داشت: ایشان، با مبنا قرار دادن قرآن و شخصیت عظیم پیامبر، قصد خارج کردن جهان اسلام از قبضه صهیونیست را داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جهان منتظر نتیجه ولایت‌پذیری مسلمانان در خارج از کشور بود که با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی توانست ولایت را در لبنان شکل دهد و در کمتر از 8 سال این کشور توانست از چنگال اشغال رژیم صهیونستی خارج شود.

 

وی با اشاره به تشکل حزب الله و تقویت این اندیشه در لبنان اظهار داشت: امام خمینی با انتقال این اندیشه به فلسطین توانست، جریان انتفاضه را نیز مدیریت کند.

 

معاون آموزش و امورحوزه های علمیه سراسرکشور، با اشاره به اینکه گذشته اشخاص نباید مبنای حرکت ملت مسلمان باشد؛ گفت: وحدت و حرکت بر مبنای آن و جلوگیری از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی از موارد ولایت مداری است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امروزه جهان اسلام با اهل کتاب مشکلی ندارد و تنها مشکل ما صهیونیست است گفت: سید حسن نصرالله، مسیحی، سنی و شیعه لبنان را بر مبنای اندیشه امام و رهبری به یک چشم می نگرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اندیشه امام خمینی را انقلابی نامیده و یاد آور شد: این اندیشه، قدس را بوجود آورده و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست را خار و ذلیل کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توانستند تحقق آیه « وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ » را در جهان معاصر ایجاد کنند.

 

وی در پایان سخنان خود ضمن دعوت مردم به بازنگری اندیشه امام  خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: دکترین ولایت، راه پیروزی، ایستادگی و موفقیت را همواره کرده و حرکت انقلاب اسلامی به سوی نجات امت اسلامی است./9466/203/ب3

ارسال نظرات