۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۳۵۸۲۴

سفر مخفیانه یک مسؤول مصری به فلسطین اشغالی برای احیای روند سازش

یک مقام سیاسی بلند پایه مصری همزمان با سفر سامح شکری وزیر خارجه مصر به رام الله، به طور مخفیانه به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.
رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع در وزارت خارجه مصر در گفت وگو با روزنامه الکترونیکی "العربی الجدید" تصریح کرد که هدف از این سفر ازسرگیری مستقیم مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده است.

 

منبع مذکور اشاره کرد که این طرح را آمریکا و به احتمال زیاد جان کری وزیر خارجه این کشور پیش می برد.

 

این منبع همچنین تاکید کرد که جان کری اواخر ماه جاری به منطقه سفر می کند و طی آن با مقامات فلسطینی و صهیونیستی در رام الله و تل آویو دیدار می کند.

 

مصر می خواهد یکی از طرف های اصلی در مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی باشد و سفر سامح شکری وزیر خارجه این کشور به فلسطین و دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان در رام الله نیز در همین راستا صورت گرفت تا پیام شفاهی عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر را نیز به وی ابلاغ کند.

 

احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری در جریان سفر به فلسطین و دیدار با عباس بر حمایت و همبستگی عبدالفتاح سیسی با وی تاکید کرده و گفته است که مساله فلسطین همچنان در راس اولویت های سیاست خارجی مصر قرار دارد و این کشور به حمایت از مساله فلسطین و حق فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف پایبند و متعهد است./847/ب103/د

ارسال نظرات