۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۹۹۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

جشن گلریزان فرصتی برای احسان به همنوعان است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه جشن گلریزان فرصتی برای احسان و نیکی به همنوعان است، گفت: جشن گلریزان زندانیان غیر عمد فرصت بسیارارزشمند و خوب برای خدمت به زندانیان غیرعمد و خانواده‌هایشان است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله دری قربانعلی نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد که در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، بیان کرد: جشن گلریزان فرصتی برای احسان و نیکی به همنوعان است.

 

جشن گلریزان سبب امیدواری خانواده‌های نیازمند می شود

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه جشن گلریزان سبب امیدواری برای خانواده‌های نیازمند می شود، اظهار داشت: جشن گلریزان زندانیان غیر عمد فرصت بسیار ارزشمند و خوب برای خدمت به زندانیان غیر عمد و خانواده‌هایشان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی جشن گلریزان زندانیان غیر عمد را حرکتی ارزشمند دانست که این اقدام دارای ابعاد انسانی و معنوی بسیاری است، خاطر نشان کرد: نیکی و بخشش یکی از فضیلت‌های انسانی بسار بزرگ و خداپسندانه است که انسان ها می توانند انجام دهند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که به طور مکرر به زندان می‌افتند متأسفانه کم نیست، اظهار داشت: امروز شاهدیم مشکلات اجتماعی و اقتصادی سبب بازگشت زندانی آزاد شده به زندان می‌شود.

 

کمک به همنوعان، بخشش و احسان اثرات فراوانی دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه آزادی یک زندانی غیر عمد ضریب آسایش و امنیت خانواده‌ها را افزایش می‌دهد، خاطر نشان کرد: کمک به هم نوعان، بخشش و احسان اثرات فراوانی دارد و مهم‌ترین اثر آن آرامش انسان و آسایش دیگران است.

 

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه سال های اخیر قدم‌های بسیار بلندی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد برداشته‌شده است، گفت: برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد و یک حرکت خیر مادام‌العمر است و همه ارگان‌ها باید در این مسیر گام بردارند و نباید این مهم  تنها به ماه رمضان محدود ‌شود.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه آزادی یک زندانی غیر عمد بسیاری از مسائل و مشکلات خانواده‌های آنها را حل می‌کند، تصریح کرد: امروز در کشور اعتباری که دولت برای آزادی زندانیان غیر عمد صرف می‌کند بسیار محدود است، این در حالی است که دولت برای تأمین هزینه‌های زندانیان با مشکل مواجه بود.

 

انتقاد از دولت در رابطه با پرداخت یارانه ها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از دولت در رابطه با پرداخت یارانه ها، بیان کرد: دولت 430 هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه هزینه می‌کند، این کار با توجه به شرایط و درآمد کشور اقدامی اشتباه بوده  و بهتر است این مبالغ به آزادی زندانیان اختصاص پیدا کند.

 

شایان ذکر است، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، شب گذشته  با حضور معاون ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور، نماینده ولی‌فقیه و رییس‌کل دادگستری استان مرکزی در محل سالن  کوه نور  مجتمع اقامتی سیاحتی امیر کبیر شهرستان  اراک برگزار شد.

 

گفتنی است، دراین مراسم بعد از اجرای برنامه سنتی  و معنوی گلریزان مبلغ  ۶ میلیارد و  ۷۰۰  میلیون ریال کمک‌های خیّرین  جهت آزادسازی زندانیان نیازمند استان مرکزی اهداء شد./202/842/ب1

ارسال نظرات