۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۶۰۰۷
امام جمعه بندرامام:

حزب الله لبنان خط مقدم انقلاب اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی است

امام جمعه بندر امام با بیان حمایت همه جانبه انقلاب اسلامی از حزب الله لبنان، گفت: حزب الله لبنان خط مقدم انقلاب اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام محمد تابش ، امام جمعه بندر امام خميني (ره)

حجت الاسلام محمدتابش، امام جمعه بندرامام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مبارزه با طاغوت را از جمله دستورات دین اسلام برشمرد و تصریح کرد: قرآن مبارزه با طاغوت را عنصر مقدم بر ایمان به خداوند می داند و این مبارزه جهادی فراگیر در ابعاد سیاسی، اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد.

 

امام جمعه بندرامام با بیان اینکه امام راحل(ره) براساس همین آموزه های قرآن با فرهنگ طاغوت مبارزه و انقلاب اسلامی را به وجود آورد، افزود: یکی از تزهای امام راحل(ره) صدور اندیشه انقلاب اسلامی برای حرکت ملت ها در راستای ساقط کردن طاغوت ها و تشکیل حکومت اسلامی است.

 

حجت الاسلام تابش با بیان اینکه امام خمینی(ره)  تشکیل هسته های مقاومت در سراسر جهان اسلام برای صدور انقلاب اسلامی و گسترش مبارزه با طاغوت در سطح جهان را یادآور شدند، گفت: حزب الله لبنان از جمله هسته های مقاومت می باشد که براساس فرهنگ قرآنی، جهادی، اسلامی و تفکر جهان شمول امام راحل(ره)  شکل گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیعیان لبنان مظلوم، تحت فشار رژیم صهیونیستی، مخلص و ولایی و دارای روحیه انقلابی هستند و امام راحل(ره) آنها را تقویت کردند هر چند که پیش از انقلاب اسلامی تحرکات دینی، سیاسی داشتند اما به صورت امروزی سازمان یافته و قدرتمند نبودند.

 

رییس شورای عمومی بندرامام نتیجه توجه ویژه انقلاب اسلامی به لبنان برای رویارویی با رژیم اشغالگر قدس را پیدایش حزب الله دانست و ابرازداشت: حزب الله لبنان در سال های پس از انقلاب اسلامی درخشیده و روز به روز قویتر، منسجم تر و تأثیرگذارتر است به طوری که اکنون از عناصر تأثیرگذار در سرنوشت خاورمیانه محسوب می شود.

 

این مقام مسؤول حزب الله لبنان را خط مقدم انقلاب اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با همه وجود و در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از حزب الله حمایت می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش دشمنان و مخالفان برای تضعیف حزب الله را نشان دهنده همصدایی آنها با رژیم اشغالگر قدس بیان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با توجه به ناتوانی در رویارویی با جمهوری اسلامی به سراغ هم پیمانان نظام اسلامی به ویژه سوریه رو آورد تا با تأسیس گروه تروریستی داعش آن را سرنگون کند.

 

امام جمعه بندرامام از جمله اهداف پیدایش داعش را رویارویی با حزب الله لبنان دانست و اظهارداشت: دشمنان و مخالفان، داعش را با تفکرات جهادی و اقدامات خشونت آمیز تأسیس کردند تا چهره حزب الله لبنان را تخریب و به عنوان گروه تروریستی معرفی کنند.

 

حجت الاسلام تابش با اشاره به نقش مثبت حزب الله و اینکه از بزرگ ترین عوامل جلوگیری از شکست دولت سوریه است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نابودی نهایی گروه تروریستی داعش را احساس کرده و این نابودی در سایه حمایت های جمهوری اسلامی و حضور حزب الله لبنان در کنار ارتش سوریه و نیروهای مردمی است./302/9456/ب1

ارسال نظرات