۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۳۶۰۲۲
نماینده مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه:

ورود ایمان حقیقی به قلب، مشروط به صداقت و راستگویی است

نماینده مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه ریا موجب ابطال عمل می شود، گفت: ورود ایمان حقیقی به قلب مشروط به راستگویی و صداقت است و بدون صداقت، ایمان افراد کامل نخواهد بود.
ایمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی عزتی، نماینده مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه اسلام آباد غرب ابراز داشت: صداقت به معنای تطابق تصمیم و سخن با عمل افراد است، همه مسلمانان نسبت به صداقت کلام وحی اتفاق نظر دارند.

 

نماینده مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه با برشمردن دلایل عقلی و کلامی در اثبات صداقت خداوند متعال، تصریح کرد: عقل انسان بدون نیاز به وحی و شرع نیز می‌تواند به ویژگی صداقت در خداوند متعال پی ببرد.

 

وی ادامه داد: خداوند در آیاتی از قرآن کریم فرمود که چه کسی راستگوتر از خداوند است و در جای دیگر صداقت را موجب نجات و سعادت بشر بیان کرده و راستگویی را از خصلت های انبیای الهی ذکر کرده است، پس آیات قرآن علاوه بر تأکید بر راستگویی خدای سبحان، به برشماری مزایا و عاقبت نیک فرد راستگو نیز می پردازند.

 

حجت الاسلام عزتی بیان داشت: عدم صداقت در درگاه خدا بسیار مذموم و ناپسند است، در قول دادن به خدای سبحان و طلب استغفار باید ثابت قدم بود، انسان باید انقلابی درونی در خویش ایجاد کند و صداقت و راستگویی را که از ویژگی های مورد رضایت و خشنودی خداوند است در وجود خود نهادینه کند.

 

نماینده مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) شرط ورود ایمان به قلب انسان ها را پاکی قلب دانسته و پاکی قلب نیز از پاکی زبان و صدق گفتار نشأت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ورود ایمان حقیقی به قلب مشروط به راستگویی و صداقت است و بدون صداقت، ایمان افراد کامل نخواهد بود، عده ای نماز و روزه را بجا می آورند اما هدف آن ها از انجام فرایض و واجبات دینی تنها کسب اعتبار و احترام در میان مردم است، امام صادق (ع) راستگویی و نماز خواندن را از نشانه های فرد مؤمن می خواند.

 

حجت الاسلام عزتی بیان داشت: نمازی که با ریا خوانده شود مقبول درگاه خدا واقع نخواهد شد، زیرا در نیت نماز برای خدا شریک قائل شده ایم، از این رو باید نماز خالصانه و صادقانه اقامه شود تا ارزشمند باشد.

 

نماینده مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه یادآور شد: کلید تمام بدی ها و اشرار دروغ بوده و کلید تمام خوبی ها و نیکی ها، صداقت است، از این رو با صداقت می توان به تمام خوبی ها و خصلت های نیکو دست یافت.

 

این مسؤول تأکید کرد: زبان خود را به دروغ گفتن عادت ندهیم، کوچک شمردن گناهان و دروغ گویی انسان را متضرر خواهد کرد، صداقت موجب خوشنامی افراد شده و نفاق را از آن ها دور می کند، صداقت ریشه نفاق و گناه تهمت را می خشکاند.

 

وی ادامه داد: گفتنی است صداقت در جاهایی امری ناپسند تلقی می شود مانند صداقت در میان اسرای جنگی که نباید به افشای اسرار جبهه حق بپردازند و یا صداقت در اموری مانند سخن چینی که بسیار ناپسند است، آبروی مؤمن نباید به خطر افتد حتی اگر کلام صدق باشد.

 

حجت الاسلام عزتی در پایان گفت: به فرموده پیامبر مکرم اسلام(ص) دروغ گفتن حتی به شوخی نیز باید ترک شود، نباید به بهانه شوخی به ترویج این رذیله اخلاقی پرداخت./857/202/ب2

ارسال نظرات