۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۳۶۱۶۲
معاون حقوقی رییس جمهور:

صیانت از حقوق شهروندی مورد‌ نظر مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

امین‌زاده گفت: صیانت از حقوق شهروندی باید مورد‌ نظر مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، این موضوع باید بیشتر مورد نظر مردم قرار گیرد زیرا بخش عمده نقض حقوق شهروندی عدم آگاهی کافی از حقوق شهروندی است.
الهام امین‌زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهور شامگاه یک شنبه در پانزدهمین نشست کارگروه حقوق شهروندی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه حقوق شهروندی را باید به عنوان پایه اندیشه سیاسی دانست، اظهار داشت: مفهوم حقوق بشر پیچیده نیست و آنچه سبب آسایش شهروندان شود جزیی از حقوق شهروندی است.

 

وی ادامه داد: دولت حاضر و شخص رییس جمهور باید در جهت تسهیل مسیر صیانت حقوق شهروندی اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را فراهم کنند، در راستای موضوع صیانت از حقوق شهروندی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه را مشاهده کردیم و در این میان وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی بهترین عملکرد را داشته‌اند.

 

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور در زمینه حقوق شهروندی به تهیه اسناد در عرصه‌های مختلف تاکید دارد خاطرنشان کرد: تهیه یک سند کلی در حوزه حقوق شهروندی راهگشای کمبودها در این عرصه نیست و باید اسنادی در زمینه‌های مختلف حقوق شهروندی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تدوین کنیم.

 

امین‌زاده با اشاره به اینکه صیانت از حقوق شهروندی باید مورد‌ نظر مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، تصریح کرد: این موضوع باید بیشتر مورد نظر مردم قرار گیرد زیرا بخش عمده نقض حقوق شهروندی عدم آگاهی کافی از حقوق شهروندی است.

 

وی گفت: شکایت زیادی از دستگاه‌های اجرایی از سوی مردم شده است به همین منظور با ریاست محترم دیوان عدالت اداری توافقاتی صورت گرفته تا کمیته‌هایی در این دستگاه‌ها با فرم شورای حل اختلاف برای رسیدگی به دعاوی مردم برگزار شود و در حالی که دعاوی به نتیجه نرسید تصمیمات درباره موضوعات مختلف در دیوان عدالت اداری مطرح شود./202/816/ب1

ارسال نظرات