۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۶۲۵۷
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا؛

جشنواره بین المللی کتاب خوانی رضوی برگزار می شود/ خادمان فرهنگ رضوی معرفی می شوند

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره حوزه بین الملل جشنواره گفت: در این راستا با 80 کشور رایزنی فرهنگی صورت گرفته و فراخوان جشنواره به این کشورها ارسال شده است.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در نشست خبری با موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی ظهر امروز 14 تیراظهار داشت: این جشنواره در سه بخش کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان براساس گروه سنی کتاب مربوطه را به صورت انفرادی انتخاب کرده و در مسابقه شرکت  می کنند و یا این که در قالب اعضای خانواده سه عنوان کتاب را تهیه کرده و در قالب پاسخ نامه‌های خانوادگی جواب آنها را ارسال کنند.

 

جعفری با بیان این که شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند با مراجعه به سایت این جشنواره اطلاعات لازم را کسب کنند و آخرین مهلت ارسال آثار هم بیستم تیرماه 1395 است، تصریح کرد: آیین اختتامیه آن نیز در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت:از آخرین کتبی که مرتبط با امام رضا(ع) بوده و به تازگی انتشار یافته می‌توان به دوست مهربان کبوترها، اعترافات غلامان و جلد چهارم امام علی بن موسی الرضا(ع) اشاره داشت که در محورهای هربخش معرفی شده است.

 

وی بیان کرد: شرکت در بخش کودکان به صورت طراحی یک تصویر از متن کتاب «دوست مهربان کبوترها» است و شرکت کنندگان باید آثار خود را به نزدیکترین کتابخانه تحویل دهند؛ اما در بخش‌های نوجوان و جوان و بزرگسال امکان ارسال به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی وجود دارد که در شیوه مکتوب آثار به نزدیکترین کتابخانه عمومی تحویل داده می‌شود و در شیوه الکترونیکی نیز از طریق آدرس‌های: www.iranpl.ir و portal.shamstoos.ir و انتخاب گزینه فردی یا خانوادگی امکان دریافت و پاسخ سوالات وجود دارد.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان این مطلب که بخشی از جشنواره با رویکرد بین المللی است، گفت: در سال 1396 با محوریت مشهد 2017 برگزار می‌شود چرا که مشهد 2017 یک فرصت طلایی برای مشهد، خراسان رضوی و ایران است تا بتوانیم جایگاه و خواستگاه معنوی شهر مقدس مشهد را به خوبی معرفی کنیم.

 

وی درباره حوزه بین الملل جشنواره گفت: در این راستا با 80 کشور رایزنی فرهنگی صورت گرفته و فراخوان جشنواره به این کشورها ارسال شده است.

 

جعفری تصریح کرد: پس از برگزاری هرجشنواره آسیب شناسی آن باحضور 8 کارگروه تخصصی صورت می‌گیرد تا بازتاب‌های مثبت و منفی آن شناسایی شود و در دوره بعد عملکرد بهتری داشته باشیم و 2/38درصد رویکردهای گذشته در این ارزیابی‌ها تغییرکرد.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)اظهار داشت: باتوجه به تدوین اسناس نامه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از کسانی که در دوره‌های گذشته، از کشورهای مختلف اثرشان برگزیده شده به عنوان خادمان این طرح معرفی می‌شوند و این خادمان در قالب 5 گروه از 5 قاره هستند ضمن این که مجمع تخصصی آسیا در سال گذشته راه اندازی شد و امسال مجمع‌های تخصصی آفریقا و اروپا تاسیس می‌شود.

 

حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب یکی از برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار داشت: این امر در خراسان رضوی با توجه به میزبانی این استان از مضجع و بارگاه مقدس امام رضا (ع) و همجواری با ساحت مقدس آن امام همام دارای وجهه بارزتری بود و به همین خاطر برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه‌تری هم برنامه ریزی شده که در حال اجرا هستند.

 

وی تأکید کرد: برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) و هم اندیشی و همفکری در این مورد و همچنین برگزاری جلساتی با مسؤولان آستان قدس رضوی زمینه‌ساز اجرایی شدن پیشنهاداتی مانند برگزاری مسابقه به صورت حضوری و نشست تخصصی کتاب خوان در حرم مطهر رضوی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تشکیل ستادهای اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی در 28 شهرستان استان و تصمیم‌گیری در این ستادها، طراحی پوستر استانی و چاپ بیش از 3000 نسخه و ارسال به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان؛ شرکت اداره کل در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان با موضوع اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی؛ تهیه تیزر و پخش از صدا و سیمای استانی؛ تهیه فایل‌های مربوط به مسابقه و بارگذاری در سایت اداره کل و ایجاد صفحه‌ ویژه اخبار جشنواره در پورتال اداره کل، تهیه بنر از پوستر جشنواره و  نصب در مناطق مختلف شهری از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

 

اکبری گفت: در نخستین گام نزدیک به 5000 نسخه کتاب از طرف نهاد به کتابخانه‌های عمومی ارسال شده و در تمامی کتابخانه‌ها کتاب‌ها اعلام وصول و با برنامه‌هایی مانند برگزاری نمایشگاه و طرح‌های خلاقانه دیگر نسبت به فروش و اطلاع رسانی اعضا نسبت به شرکت در مسابقه اقدام شده است./934/202/ب3

 

 

 

 

 

ارسال نظرات