۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۳۶۵۰۱
با هدف انس بیشتر نوجوانان با قرآن کریم؛

برنامه قرآنی «ترنم باران» در طول سال استمرار دارد

برنامه قرآنی«ترنم باران» ویژه نوجوانان با موافقت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به صورت مستمر در طول سال برگزار می‌شود.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن و اولین فصل برای انس مستمر با قرآن کریم است برنامه قرآنی «ترنم باران» که همه روزه ویژه نوجوانان در ایام ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شد از این پس با موافقت حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس قم به صورت مستمر در آستان بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

 

این برنامه تلویزیونی که در مدت زمان یک ساعت به مباحث قرآنی می‌پردازد شامل بخش‌های مختلفی از جمله سخنرانی با محوریت اخلاق و سبک زندگی دینی، مباحث مرتبط با ائمه(ع) بخش آموزش تجوید قرآن، مسابقه پیامکی و حضوری و ترتیل خوانی قرآن کریم توسط قاریان برتر نوجوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) می شود.

 

این برنامه که در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱ تا ۱۲ از شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) به صورت زنده روی آنتن شبکه نور ـ شبکه استانی قم ـ و شبکه دو سمیا می‌رفت و در طول ماه مبارک رمضان استبقال بسیار خوبی توسط نوجوانان سراسر کشور از این برنامه صورت گرفته است.

 

لازم به ذکر است، هدف از استمرار این برنامه حفظ انس مستمر نوجوانان با قرآن بوده و مسؤولان قرآنی آستان حضرت معصومه(س) سعی دارند با استمرار این برنامه از خزان قرآن در طول ماه های سال جلوگیری کرده و زمینه‌ساز یک سنت حسنه در سطح کشور شده و موجب شوند تا مابقی استان های کشور نیز این برنامه قرآنی را به صورت زنده و پویا برای نوجوانان در دستور کار خود قرار دهند./۹۶۸/ت303/ی

ارسال نظرات