۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۳۶۵۸۶
آيت‌الله علم الهدی:

اقدام و عملی در اقتصاد مقاومتی نمی‌بینیم/ حوزه فرهنگ با خطر ابتذال مواجه است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: چهارماه از سالی که رهبر انقلاب آن را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند، گذشت و هنوز شاهد شعار و حرف زدن مسؤولان هستیم، تا کی بناست مسؤولان برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی امروز و فردا کنند، مسؤولان منتظر چه هستند.
قرائت خطبه نماز عید فطر از سوی آیت الله علم الهدی خطبه نماز عید فطر از سوی آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز، در خطبه سیاسی نماز عید سعید فطر در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اظهار کرد: بزرگ ترین دستاورد ماه بندگی در زندگی ما جدایی از غیرخدا و وابسته شدن به خدا است که در زندگی فردی بریدن از غیرخدا و اتصال به خدا برای هر کسی مشخص است و در عالم خویش به چگونگی اتصالش به خدا آگاه است.

 

عقب راندن استکبار

وی بیان کرد: مهم زندگانی اجتماعی است که سرنوشت ما را به هم متصل و مرتبط می سازد، در زندگی اجتماعی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید از غیر خدا بریده و به خدای مهربان متثل شویم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان ابراز کرد: خوشبختانه در عرصه سیاسی در نتیجه رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در فرآیند جانبازی و فداکاری های شهیدان و جانبازان این موضوع محقق شده است، روی کره زمین ما تنها مردمی هستیم که در عرصه سیاسی از غیر خدا بریدیم و به استکبار پشت پا زدیم، قدرت های شیطانی را زیرپا نهادیم، استکبارستیزی ما استکبار را به امروز عقب رانده است.

 

خطر ابتذال حوزه فرهنگی 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که عرصه فرهنگی وقتی از حوزه غضب و خشم جدا می شود که در زندگی اجتماعی معصیت جولان نداشته باشد، اظهار کرد: حجاب را از این رو یک مسأله اجتماعی می دانیم که بی حجابی مظهر غضب و نافرمانی خدا است، با بی حجابی در و دیوارهای جامعه را گناه فرا می گیرد و ابتذال به صورت رسمی در زندگی اجتماعی اجرا می شود.

 

وی با ابراز تأسف از این که حوزه فرهنگی ما مظهر گناه شده است و در این عرصه به خدا وصل نشده ایم، عنوان کرد: برگزاری کنسرت تنها اجرای یک موسیقی نیست، بلکه حاشیه هایی دارد که آن حاشیه ها مبتذل است، عده ای ناگهان با فریاد، سوت و کف اظهار هیجان می کنند که شکلی از گناه و غضب پروردگار است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: کسی مخالف با خوشی و شادی نیست، اما حلاوت و شیرینی چنین برنامه هایی حلاوت شیطانی برای جوان است، هر کاری حتی اگر مشروع باشد وقتی با هیجان های اطرافیان همراه شود، معصیت است.

 

وی تصریح کرد: ورزش قهرمانی مقدس است زیرا مشوق نسل جوان به ورزش می شود، اما اگر بنا باشد درپرتوی اجرای مسابقات قعرمانی جمعی از دختران و زنان در اجتماع اظهار هیجان کنند، نه تنها مقدس نیست بلکه ابتذال است.

 

اجرای کنسرت در ماه رمضان و بی حرمتی به امام رضا

امام جمعه مشهد با اشاره به اجرای کنسرت در آخرین شب های رمضان که در شهر مقدس مشهد ابتذال به راه افتاد، خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی بدانند جهنم تنها جای گناهکاران نیستند، بلکه مشمول منحرفانی است که زندگی اجتماعی این مردم را که شهید و خون دادند، مظهر گناه و نافرمانی خداوند ساخته اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان متذکر شد: با این وضع معلوم است که در حوزه فرهنگی از غیر خدای متعال نبردیم که عامل آن عناصری هستند که با هر انگیزه ای دست به این کار می زنند، اگر در هر نقطه ای از این مملکت اجرای کنسرت ابتذال است، در این شهر بی حرمتی به امام رضا(ع) هم است.

 

اقدام و عملی در اقتصاد مقاومتی نمی بینیم

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی نقطه اتصال زندگی اجتماعی به ذات اقدس پروردگار است، گفت: رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب در حوزه اقتصادی، زندگانی اجتماعی ما را از غیرخدا جدا ساخت و به خدا وصل کرد، در نتیجه اقتصاد مقاومتی قائل به هر آنچه خدا به ما داده می شویم و به طور مسلم وابسته به خدا شده ایم در حالی که دشمن سفره ما را نشانه گرفته است، به تحریم های آن ها اعتنا نکردیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: با گذشت چهارماه از سال که رهبر انقلاب در این مکان مقدس سال را به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند، هنوز شاهد شعار و حرف زدن مسؤولان هستیم، وقتی رهبر فرزانه انقلاب فرمودند اقدام و عمل، یعنی اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرا در آید.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تا کی بناست مسؤولان امروز و فردا کنند؛ چهار ماه از سال گذست اما در عرصه برنامه ریزی اجتماعی کشور نشانی از اقدام و عمل نمی بینیم، برنامه ها را به مردم ابلاغ کنند، مسؤولان منتظر چه هستند؟!

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: تعظیلی کارخانه ها و خیل جمعیت بیکار در این کشور حاصل این است که اقدام و عملی در راستای اقتصاد مقاومتی بصورت نگرفته است.

 

اقتصاد مقاومتی؛ توپی در میدان مردم و مسؤولان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در این کشور مانند توپی شده که مسؤولان به مردم و مردم به مسؤولان پاس می دهند درحالی که دستور رهبرمعظم انقلاب هم خطاب به مردم و هم خطاب به مسؤولان بوده است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مردم تا چه حد در این زمینه اقدامی داشته اند آیا لوازم خانگی و پوشاک خود را از تولیدات داخلی تهیه  کرده اند، هشدار داد: به محصولات خارجی پشت پا بزنید، از اجناس خارجی فاصله بگیرید و به دنبال تجملات خارجی نباشید، با تمام قدرت جلوی قاچاق واردات را بگیرید که این معنای اقدام و عمل است./201/1308/ب1

ارسال نظرات