۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۶۶۲۹
در خطبه‌های عید فطر؛

خطبای اهل تسنن لبنان بر ضرورت وحدت امت اسلامی تاکید کردند

علمای اهل تسنن لبنان امروز در خطبه‎های نماز عید فطر بر ضرورت وحدت امت اسلامی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
وحدت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جمعیت اصلاحات و الوحده لبنان در خطبه‎های نماز عید فطر که در مسجد برقایل القدیم برگزار شد، عید را فرصتی برای وحدت امت اسلام دانست و گفت: اختلافات داخلی و کشتار انسان‎های‎ بی‎گناه در کشورهای منطقه فقط به سود رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

 

وی افزود: مسلمانان همه با یکدیگر برادر هستند و اختلاف بین رهبران امت اسلامی موجب تفرقه، فتنه، دزدی و کشتار مسلمانان از سوی دشمنان داخلی و خارجی می‎شود.

 

رییس جمعیت اصلاحات و الوحده لبنان تصریح کرد: موضوع فلسطین در بین درگیری‎های موجود در بین امت‎های اسلامی گم شده است و تنها راه آزادی آن وحدت و بیداری کشورهای عربی است.

 

جریان‎های تروریستی طی یک سال سیصد هزار تن را آواره کرد

 

شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اهل تسنن لبنان، در خطبه‎های نماز عید سعید فطر عصر کنونی را دوران سخت و نکبت‎بار برای کشورهای عربی و مسلمانان توصیف کرد و گفت: کمک به فقرا و نیازمندان در حد استطاعت واجب دینی و اخلاقی است.

 

وی با اشاره به کشتار هزاران تن از مسلمانان در سال‎ گذشته افزود: جریان‎های تروریستی که مناطق مختلف از کشورهای اسلامی را اشغال کرده‎اند فقط طی یک سال بیش از 300 هزار تن را آواره و 30 هزاران تن دیگر اعم از مسلمان و مسیحی را به قتل رسانده یا زخمی کرده اند.

 

مفتی اهل تسنن اظهار داشت: چگونه انسان‎ها می‎توانند در برابر جنایت‎های تروریست‎ها سکوت اختیار کنند در حالی که شاهد این همه آواره و کشته هستند؟

 

وی با اشاره به حمله تروریستی به برخی از مناطق عربستان مانند مدینه در نزدیکی مسجد النبی (ص) ادامه داد: امنیت عربستان، امنیت همه کشورهای اسلامی و عربی است بر همین اساس ما هر گونه حمله تروریستی به این کشور را به شدت محکوم می‎کنیم.

 

اسلام دین اعتدال و میانه‎روی است

 

شیخ سلیم سوسان، مفتی اهل تسنن در شهر صیدا لبنان، امروز در خطبه‎های نماز جمعه عید فطر، اسلام را دین اعتدال و میانه‎روی خواند و تصریح کرد: اسلام از انحراف، افراطی، تفریط و انجام اقدامات تکفیری به دور است.

 

وی افزود: مردم لبنان این روزها بیش از گذشته به رییس جمهور کارآمد و توانا نیاز دارند به همین علت اعضای پارلمان این کشور باید هرچه سریع‌تر رییس جمهور لبنان را انتخاب کنند.

 

مفتی شهر صیدا خواستار حمایت از استقلال و آزادی لبنان شد و خاطرنشان کرد: رمز حل مشکلات و خروج لبنان از بحران وحدت و تفاهم است./994/ب901/ک

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات