۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۶۶۴۱
از فردا برگزار می‌شود؛

طرح بزرگ نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان زنجان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح بزرگ تابستانی نشاط معنوی از فردا، گفت: طرح بزرگ تابستانی نشاط معنوی امسال از 18 تیر در 18 امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود.
طرح نشاط معنوی

حجت الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری طرح بزرگ تابستانی نشاط معنوی از فردا، اظهار داشت: طرح بزرگ تابستانی نشاط معنوی امسال از 18 تیر در 18 امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود.


 
وی در ادامه با اشاره به محتوای آموزشی طرح نشاط معنوی، تصریح کرد: نخستین اولویت منبع درسی و آموزشی طرح نشاط معنوی در مرحله اول، حفظ موضوعی آیات قرآن کریم است.


 
این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه های آموزشی و تربیتی این دوره تابستانی، افزود: کتاب‌های سه گانه الف باء تا خدا، نردبان آسمان و سی نشانه یک راه از جمله کتب آموزشی این دوره بوده و در ادامه نیز برگزاری برنامه‌ مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، تربیتی، اخلاقی و احکام به صورت هفتگی برای دانش آموزان و والدین آنها در دستور کار است.


 
حجت الاسلام محمدی در ادامه تصحیح نماز را از دیگر برنامه های دوره بر شمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌هایی جهت تصحیح قرائت نماز در قالب طرح نشاط برای مخاطبانی که در سن تکلیف هستند نیز اجرایی می شود.


 
معاون فرهنگی اوقاف زنجان در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های طرح ریزی شده در قالب این طرح، گفت: انس با قرآن، زیارت امامزادگان، غبار روبی، قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدا و روایتگری رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در خلال برنامه‌ها و جهت انس هر چه بیشتر با شهدا از دیگر برنامه های این طرح عنوان شد.


 
وی در ادامه به برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی در طول طرح در بقاع متبرکه شاخص و دارای ظرفیت استان اشاره و ابراز داشت: برگزاری دوره‌های امامزاده شناسی و معرفت نسبت به امامزادگان استان و شهرستان و برگزاری آزمون در انتهای طرح و تشویق و تجلیل از دانش آموزان برتر و مربیان برتر در مراسم اختتامیه از جمله برنامه های پایانی طرح نشاط معنوی است.


 
گفتنی است؛ بنابر اعلام مسؤولان اوقاف زنجان، طرح بزرگ نشاط معنوی در زنجان در امامزاده سید ابراهیم، امامزاده محمد بن ابراهیم، حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم زنجان برگزار می شود همچنین امامزادگان هاشم و عوف آببر، امامزاده محمدماهوری شیت و امامزاده حیدر گیلوان از شهرستان طارم، قیدار النبی(ع)، سید ابراهیم، امامزاده احمد و سید ابراهیم آغاجری از شهرستان خدابنده و امامزاده زید الکبیر، امامزاده اسماعیل، امامزاده محمد، امامزاده طیب، امامزاده اسحق شریف آباد و امامزاده یعقوب از شهرستان ابهر میزبان طرح نشاط معنوی در طول تابستان امسال خواهند بود./302/949/ب1

ارسال نظرات