۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۳۶۷۲۳

اعتراض رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق به مواضع دوگانه الازهر

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق از رفتار دوگانه الازهر مصر در برابر انفجارهای اخیر عربستان و عراق انتقاد کرد.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المیادین، شیخ خالد الملا، رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الخضیر در منطقه الکراده عراق و با حضور جمع کثیری از شیعیان و اهل سنت این کشور برگزار شد، با اشاره به آخرین حوادث اخیر در عراق گفت: جریان تروریستی داعش و اعضای حزب بعث عراق عاملان اصلی کشتار مردم بی‎گناه این کشور هستند.

 

وی بر ضرورت وحدت مردم عراق در برابر تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت: همه حامیان داعش اعم از شیعه و سنی باید شناسایی و محاکمه شوند.

 

رییس مجمع علمای عراق به انتقاد از سیاست دوگانه الازهر مصر پرداخت و تصریح کرد: الازهر در حالی نسبت به کشته و زخمی شدن صدها تن از مردم عراق در جریان حمله تروریستی کراده بی تفاوت هستند که برای کشته شدن 4 تن از مردم عربستان در جریان انفجار در نزدیکی مسجد النبی در شهر مدینه منوره بیانیه صادر می‎کند.

 

وی تصریح کرد: برخی از علما با وجود انفجار و نزدیک شدن عاملان حمله‎های انتحاری به مسجد رسول اکرم (ص) نمی‎خواهند از خواب بیدار شوند.

 

الملا در پایان خواستار تشکیل اتاق مشترک علما و اندیشمندان بزرگ اسلام و مسیحیت در جهت مبارزه با با تروریسم شد./994/ب902/د

ارسال نظرات