۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۶۷۳۳
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

اکران فیلم بر اساس ذائقه عده ای خاص خیانت به کشور است/ ضرورت استفاده از ظرفیت بخش هنری حوزه

رییس دانشگاه قم گفت: اگر فیلم هایی که وزارت ارشاد اجازه اکران می دهد به گونه ای باشد که در عمل ذائقه افرادی که با ارزش های انقلاب و اسلام زاویه دارند را مورد توجه قرار دهد رویکرد مناسبی نخواهد بود، گفت: این کار نه تنها خدمت محسوب نمی شود ممکن است خیانت به آینده کشور نیز باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گلایه صریح رهبر معظم انقلاب نسبت به ولنگاری فرهنگی و تجلیل از هنرمندان غیر ارزشی گفت: وزارت ارشاد در زمینه هنر فاخر و شاخصه هایی که باید داشته باشد می تواند رویکرد بهتری را در پیش گیرد.

 

وی افزود: اگر فیلم هایی که اکران می شود را ملاحظه می کنیم می بینیم فیلم هایی بر اساس ذائقه بخشی از مردم هستند نه اقشاری که عموم مردم را تشکیل می دهند و به ارزش های انقلاب و ایرانی اسلامی عمیقا توجه دارند و در عمل مراعات می کنند.

 

رییس دانشگاه قم اظهار داشت: اگر فیلم هایی که وزارت ارشاد اجازه اکران می دهد به گونه ای باشد که در عمل ذائقه افرادی که با ارزش های انقلاب و اسلام زاویه دارند را مورد توجه قرار دهد رویکرد مناسبی نخواهد بود، این کار نه تنها خدمت محسوب نمی شود ممکن است خیانت به آینده کشور نیز باشد که تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ولنگاری فرهنگی تداعی پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: در زمینه نمایشنامه ها نیز تلاش می شود در مناسب های خاص متن هایی که با انقلاب و آموزه های دینی سازگار است ارائه شود اما عموما در غیر آن اوقات یا بیشتر ترجمه وجود دارد که به لایحه های زیرین و بنیادین کمتر توجه می شود و یا این که در ظاهر به سوی ارتباطات آزاد بین مرد و زن و مطرح کردن جلوه های زنانگی روی آورده می شود که می تواند به آینده فرهنگ و ارزش ها ضربه بزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که کتاب های رمان نیز همین گونه است، ابراز داشت: ممکن است برخی بگویند رمان باید در مرحله توصیف صحنه های باز ارتباطی را بیان کند اما این موضوع با فرهنگ ما سازگار نیست.

 

وی عنوان کرد: ما می توانیم جلوه های متناسب تری برای توصیف زیبا و ادبی داشته باشیم، کارهایی که رزمندگان عزیز در دفاع مقدس انجام دادند یا هم اکنون در دفاع از حرم در سوریه انجام می دهند می تواند از سوی رمان نویسان و شاعران به تصویر کشیده شود.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این زمینه وزارت ارشاد بیش از حال حاضر می تواند فعالیت های قوی و فاخر داشته باشد، وزیر ارشاد و وزات فرهنگ در کنار همکاری هایی که با افراد دارند باید توجه داشته باشند که افراد دیگری به ویژه در بخش هنری حوزه های علمیه و پژوهش صداوسیما اشخاص هنرمند ناشناخته ای وجود دارد که باید شناسایی شده و از ظرفیت های آنان استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: بهترین شاخص برای عملکرد وزارت ارشاد که باید خود را با آن تطبیق دهد مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه هنر و فرهنگ است، وزیر ارشاد باید این رهنمودها را نصب العین خود قرار دهد که خیر دنیا و آخرت او در همین خواهد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات