۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۳۶۷۷۴
امام جمعه مرند:

چهره پلید آمریکا با نقض مفاد برجام دوباره آشکار می‌شود

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به تصمیم کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت: چهره پلید آمریکا با نقض مفاد برجام دوباره آشکار می‌شود.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که دولتمردان آمریکا هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارند، اظهار داشت: اگر سران ایالات متحده آمریکا ذره‌ای به حقوق بشر معتقد بودند؛ داروی بیماران سرطانی کشور را تحریم نمی کردند.


وی با بیان این‌که حقوق بشر تنها شعاری برای تحقق نقشه‌های شوم استکباری و استعماری غرب است، خاطرنشان کرد: تصمیم کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نمونه‌ای از بدعهدی آمریکا نسبت به تعهدات خود است؛ همچنانکه رهبر انقلاب بارها نسبت به این مسأله هشدار داده بودند، در حقیقت چهره پلید آمریکا با نقض مفاد برجام دوباره آشکار می‌شود.


حجت الاسلام نعمت‌زاده تصریح کرد: دولت آمریکا علی‌رغم ادعاهای واهی حمایت از حقوق بشر با توسل به اقدامات ننگین و غیرانسانی به بهانه استیفای حقوق بشر، در عمل بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است. تا زمانی که کشورهای جهان در قبال این اقدامات، موضع انفعال به خود می‌گیرند، شاهد چیزی جز فاصله گرفتن دو مفهوم بشر و حقوق از هم نخواهیم بود. 


امام جمعه مرند شناساندن جنایات دشمن و افشا کردن چهره واقعی قدرت های استکباری مدعی حقوق بشر یکی از نیازهای اساسی مردم مسلمان و انقلابی به ویژه نسل جوان است، گفت: پرداختن به جنایات و معضلات گسترده بزرگ ترین مستکبر قرن حاضر و مهم ترین دولت جنایتکار تاریخ ضرورتی برای بصیرت‌بخشی به جامعه است.


وی ادامه داد: تعمد در نادیده گرفتن عمق فاجعه انسانی که از سوی دولت آمریکا در خاک کشور و در سراسر نقاط جهان در حال انجام است و مقایسه این اقدامات با برخی نقاط ضعف و کج‌فهمی‌ها و نارسایی‌های داخلی، به مثابه ساده‌اندیشی است که هیچ مبنای عقلی، شرعی و انسانی ندارد.


حجت الاسلام نعمت‌زاده خواستار تشکیل جبهه جهانی برای مقابله با جنایات دولت آمریکا شد و گفت: شکایت از دولت آمریکا در سازمان‌های حقوقی و کیفری بین‌الملل در جهت استیفای حقوق ملت ایران کمترین حرکتی است که می‌توان در مقابل جنایات دولتی و سازمان یافته آمریکا انجام داد.


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که غفلت از توطئه‌های آشکار و پنهان بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت در مسأله برجام جایز نیست، خاطرنشان کرد: دولتمردان بایستی پیش از اقدام عملی کنگره و دولت آمریکا علیه ملت ایران و نقض تعهدات خود در برجام؛ به فکر استیفای حقوق ملت ایران باشند./302/935/ب1

ارسال نظرات