۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۳۶۷۹۱
نماینده مردم تبریز:

مردم منتظر اقدام عملی دولت در مسأله حقوق‌های نجومی هستند

سعیدی با تأکید بر این‌که پرداخت حقوق‌های نجومی مغایر با ماهیت انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مردم منتظر اقدام عملی دولت در مسأله حقوق‌های نجومی هستند.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به مسأله پرداخت حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: امروز پس از گذشت روزها از طرح این مسأله مردم منتظر اقدام عملی دولت در مسأله حقوق‌های نجومی هستند.

 


وی با تأکید بر این‌که پرداخت حقوق‌های نجومی مغایر با ماهیت انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند هم آنهایی که دستور داده‌اند تا چنین حقوق‌هایی پرداخت شود، مورد مؤاخذه قرار گیرند و هم کسانی که از بیت المال چنین حقوق‌هایی گرفته‌اند عزل و دریافتی به خزانه کشور بازگردد.

 


نماینده مردم تبریز با بیان این‌که اکثر خانواده‌های ایرانی زندگی ساده و متوسطی دارند و برخی با مشکلات جدی اقتصادی رو به رو هستند، تصریح کرد: مردم مستضعف جامعه که صاحبان اصلی انقلاب اسلاب اسلامی ایران هستند؛ با مشاهده چنین فیش های حقوقی از نظام اسلامی دلسرد می شوند.

 


سعیدی با تاکید بر این‌که افکار عمومی این مساله را قبول نمی‌کند و همه افرادی که چنین حقوق‌هایی دریافت کرده‌اند، باید محاکمه شوند، افزود: انتظار داشتیم قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح شود، محقق نشد و برخی مدیران از آن سوءاستفاده کردند؛ باید دانست که بخشی از این معضل نیز مربوط به خلأهای قانونی است.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که مخالف تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری بودیم، دولت در سال اول، یک سال و در سال دوم، دو سال و سال سوم شش ماه این قانون را تمدید کرد و بعد از آن آنقدر به تاخیر انداختند که در اواخر مجلس دوره نهم با توجه به اینکه وضعیت مجلس مشخص نبود با وجود مخالفت‌ها دوباره مهلت تمدید گرفتند.

 


وی با طرح این سؤال که چرا دولت برای اصلاح قانون اقدام نمی‌کند، گفت: چرا دولتمردان کاری را که باید بکنند، نمی‌کنند و کاری را که نباید بکنند، انجام می‌دهند. از سوی دیگر مجلس نیز باید به صورت جدی اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری را درخواست کرده و نباید قانون فعلی را تمدید کند تا تبعیض‌ها رفع شود.

 


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان نظارت بر حسن اجرای قوانین است، خاطرنشان کرد: مردم با تبعیض‌ها مخالفند و مجلس با قاطعیت نباید برای ایجاد این مسائل مهلت دهد؛ نمایندگان باید بدون مسامحه عمل کنند تا دولت متوجه شود که مجلس بر امور نظارت دارد./302/935/ب1

ارسال نظرات