۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۳۶۸۸۷
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

در هیچ کشوری اختلاف حقوق بسیار همانند ایران وجود ندارد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برداشت های نامشروع از بیت المال گفت: در هیچ یک از کشور های دنیا اینگونه نیست که مسؤولان دولتی به این اندازه اختلاف حقوق با افرادی که پایین ترین حقوق را می گیرند داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از برداشت های نامشروع از بیت المال گفت: در هیچ یک از کشور های دنیا اینگونه نیست که مسؤولان دولتی به این اندازه اختلاف حقوق با افرادی که پایین ترین حقوق را می گیرند داشته باشند.

 

وی افزود: متأسفانه در کشور ما چنین اختلافی وجود دارد که با توجه به نزدیکی که باید در دریافت ها باشد امری غیر اسلامی است، امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند بر مسؤولان نظام اسلامی واجب است سطح زندگی خود که شامل درآمد نیز می شود متناسب با سطح متوسط به پایین جامعه قرار دهند نه این که بر اساس متوسط به بالا باشد.

 

رییس دانشگاه قم با بیان این که دریافت حقوق های نجومی و کلان ولو این که درصد کمی باشند هیچ جای افتخار برای نظام اسلامی ندارد، اظهار داشت: این اتفاق هر دلیلی که داشته باشد اصلا شایسته نیست، همه می دانند که ارزش ریالی خدمات مختلف دولتی یکسان نیست اما این تفاوت باید تناسبی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: امتیازات پیدا و پنهانی که مسؤولان از امور دولتی دریافت می کند نباید به گونه ای باشد که حالت خدمتگزاری برای مردم و جامعه را از بین ببرد و فقط برای آن های بهره برداری باشد، این کار سبب می شود که برای مسؤولیت های دولتی مسابقه بگذارند اما گر بر عکس شود کسانی که واقعا عاشق خدمتگذاری به نظام اسلامی هستند پیشگام می شوند نه افرادی که به دنبال پر کردن جیب خود، اطرافیان و نسل های بعدی خود هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به تناقض عدم اعطای تسهیلات از سوی دولت به واحد های تولیدی با وجود حقوق های نجومی ابراز داشت: کلیات این کار می تواند جای تجدید نظر داشته باشد، معمولا حقوق ها به ریال است اما برای پرداخت های واحد های تولیدی باید به ارز باشد از این رو خیلی نمی توان بین این دو تناسب قائل شد.

 

وی عنوان کرد: این یک واقعیت است که مجموعه پول های در گردش و آنچه که در اختیار دولت قرار دارد به عنوان مثال فلان تومان یا ریال است اگر در قسمی بیشتر خرج شود مجبور خواهند شد که در قسمتی دیگر کم بگذارند از این رو این حقوق های نجومی می تواند در عدم اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اثرگذار باشد امام تمام العلة نیست.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: علل فروانی می تواند در برای عدم حمایت از تسهیلات برای واحدهای تولیدی از سوی دولت وجود داشته باشد، چیزی که انسان می شنود این است که دولت می خواهد تولید را از رکود حال حاضر خارج کند که امیدواریم موفق باشند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات