۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۳۷۰۰۴
آیت الله حسینی بوشهری:

سند چشم انداز مبنای کار مدیریت جدید حوزه باشد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از جمله کارهای ماندگاری که می تواند به عنوان یک مبنا برای مدیریت جدید حوزه باشد مسأله سند چشم انداز است که همه جوانب، مسائل و خصوصیات در این سند دیده شده است.
تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه کشور تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر سابق حوزه های علمیه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیریت حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام دوره مدیریت خود در حوزه های علمیه گفت: نهایت تلاش بنده و همکاران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و مراجع بزگوار تقلید و اعضای محترم شورای عالی این بوده که حوزه را بالنده کنیم.

 

وی افزود: تلاش این بوده که در بالندگی در بعد علمی، اخلاقی، تبلیغی، تحقیقی و پژوهشی صورت گیرد که این ها عناصر اصلی در حوزه است، مسأله آموزش، پژوهش، تبلیغ و تحقیق بسیار مهم است؛ برنامه ریزی های خوبی در این زمینه ها صورت گرفته است.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: از جمله کارهای ماندگاری که می تواند به عنوان یک مبنا برای مدیریت جدید حوزه باشد مسأله سند چشم انداز است که همه جوانب، مسائل و خصوصیات در این سند دیده شده است.

 

وی ادامه داد: طرح آمایش سرزمینی در این سند در نظر گرفته و طرح ریزی شده است، یکی از دغدغه های ما ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه شهرستان ها بود که گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: در زمینه مسائل اخلاقی و آسیب شناسی آن ها برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، موضوع آموزش زبان از برنامه های جدی به شمار می رود که در حوزه شکل گرفته است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به ارتباط حوزه علمیه با مجامع بین المللی عنوان کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده چون حوزه را یک حوزه جهانی می دانیم نه این که منحصر در قم باشد، حوزه باید نهایت ارتباط را با سایر مراکز علمی و جهانی داشته باشد؛ دعا کنید آنچه انجام دادیم برای خدا باشد و خداوند از ما بپذیرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات