۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۳۷۰۱۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مسؤولان در امر حجاب غیرت دینی از خود نشان دهند

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: در مورد عفاف و حجاب باید همه احساس مسؤولیت داشته باشند، مسؤولان با غیرت دینی و مدیریت جهادی و نیز روحیه انقلابی وارد میدان شوند و نگذارند زمینه فحشا در جامعه افزایش پیدا کند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با انتقاد علت بی‌تفاوتی اجتماعی در رابطه با حجاب و عفاف را ضعف تعبد در جامعه دانست و گفت: احساس مسؤولیت در خصوص عفاف و حجاب یک امر اجتماعی و همه‌گیر است.

 

وی بابیان اینکه همه باید در خصوص حفظ عفت عمومی و حجاب زنان ایرانی احساس مسؤولیت کنند، تصریح کرد: در مورد عفاف و حجاب باید همه احساس مسؤولیت داشته باشند، باغیرت دینی و ملی و مدیریت جهادی و نیز روحیه انقلابی وارد میدان شوند و نگذارند زمینه فحشا در جامعه افزایش پیدا کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح در خصوص ترویج امر حجاب، افزود: در مورد حجاب و عفاف باید موج اندازی کرد تا کوچه‌ها و خیابان‌ها بوی عفاف و حجاب دهد و در نسل جوان و امروزی مؤثر باشد و همه باید برای  تقویت عفاف و حجاب تلاش نماییم و غیرت ملی و دینی به خرج دهیم.

 

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها و آرمانه‌ای بود، تصریح کرد: در مورد عفاف و حجاب آیات و روایات فراوانی واردشده است، ما برای حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی انقلاب کرده‌ایم و یکی از ریشه‌های اصلی انقلاب اسلامی اهانت به همین عفاف و حجاب در دوران پهلوی بود.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مویرگی از مسائل دینی و ارزشی بجا مانده است که اگر غفلت نماییم آن را نیز از دست خواهیم داد، تمامی دستگاه‌ها در این زمینه کار کنند و  باهدف حفظ هویت دینی و ملی ظاهر شهر در این هفته آراسته به تبلیغات عفاف و حجاب باشد.

 

وی با اشاره به این‌که ترک حجاب و عدم رعایت عفاف از سوی زنان در جامعه خیانت به تک‌تک افراد محسوب می‌شود، ابراز داشت: رعایت حجاب و عفاف مساوی با دوری از ابتذال جوانان است زیرا این حجاب بوده که اگر رعایت شود، دیگر جوانان به سمت گناه نمی‌روند و به ابتذال کشیده نمی‌شوند.

 

امام‌جمعه اهر حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی را نیازمند یک حرکت گروهی، پویا، هدفمند و روشمند دانست و گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در سایه تلاش همه‌جانبه نهادهای دولتی و شهروندان همچنین تعامل و تفاهم بین آنان محقق می‌شود و گسترش پیدا می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده دارد، گفت: عفاف و حجاب دو مقوله ارزشی و ضروری در راستای سلامت جامعه‌ هستند، اندیشه و فرهنگ دینی ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد، اثرات اندیشه و فرهنگ دینی است که در رفتارهای فردی و اجتماعی شهروندان هویدا می‌شود./854/302/ب3

ارسال نظرات