۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۳۷۰۲۹
یکی از علمای سنی لبنان:

ایران از خط قرمز حج عبور نکرده است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در واکنش به ممانعت حجاج ایرانی از انجام فریضه حج خاطرنشان کرد که آل‎سعود مشروعیت سیاسی و دینی ندارد.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، از علمای اهل تسنن لبنان و رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت‎وگو با شبک تلویزیونی العالم با اشاره به تعطیلی حج عمره امسال ایرانیان گفت: عربستان هیچ گونه مشروعیت سیاسی و دینی ندارد و فقط در راستای اهداف کشورهای استکباری قدم بر می‎دارد.

 

وی خواستار عدم نفوذ دیدگاه‎های سیاسی در امور حج شد و افزود: فریضه حج یک عمل کاملا عبادی است بر همین اساس نباید مسائل و دیدگاه‎های سیاسی عربستان در آن دخیل باشد.

 

 رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن دفاع از حقوق ایران در انجام فریضه حج خاطرنشان کرد: ایران در مسائل حج از خطوط قرمز عبور نکرده بلکه با توجه به مشکلات موجود در سال‎های گذشته خواستار تامین امنیت حجاج خود شده است.

 

این عالم اهل تسنن با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: خداوند متعال در کتاب آسمانی خود حجاج بیت الله الحرام اعم از داخل و یا خارج عربستان را مساوی با یکدیگر قرار داده است.

 

ممانعت از حج نشان دهنده جنون آل‎سعود است

 

احمد ویحمان، رییس موسسه مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مغرب نیز انجام اعمال حج را برای همه مسلمانان واجب خواند و ادامه داد: ممانعت عربستان از انجام فریضه حج برای حجاج ایرانی، یمنی و سوری نشان‎دهنده حماقت و جنون خاندان آل‎سعود است.

 

وی ممانعت از انجام حج را در طول تاریخ بی سابقه دانست و گفت: در صورت ادامه اقدامات تبعیض آمیز عربستان در امور حج، مجامع بین المللی و اسلامی باید به فکر چاره‎ای باشند و با خاندان آل‎سعود به شدت برخورد کنند.

 

همچنین طه القطنانی، از علمای اهل تسنن فلسطین و امام جماعت مسجد الهدی در نابلس، سنگ اندازی عربستان در مسیر حجاج را اقدامی خطرناک توصیف کرد و اظهارداشت: این اقدام عربستان فقط یک موضع سیاسی نخواهد بود بلکه مقدمه‎ای برای فرو رفتن امت اسلامی در باتلاق جنگ‎های داخلی و طائفه است./994/ب933/د

ارسال نظرات