۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۰۴۳
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

نقش محوری سرکه و روغن زیتون در تغذیه و سلامتی انسان

سخنران حرم حضرت معصومه(س با بیان اینکه در میان نعمات الهی بنابر روایتی از امام صادق و حضرت علی(ع) سرکه و زیتون از مهم‌ترین نعمات برای سلامتی انسان است، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند از بهترین خوراک ها بر سر سفره هر مسلمانی زیتون و سرکه است.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم معمار زاده، سخنران حرم حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در «دوره طب اسلامی» در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تغذیه یکی از ارکان مهم سلامتی جسم و رسیدن به تعالی است، گفت: انسانی که جسم سالمی نداشته باشد نمی‌تواند در بندگی خدا موفق باشد زیرا بندگی خدا نیازمند تن سالم است همانطور که معصومین ما برای بندگی خدا به سلامت تن خود اهمیت زیادی داده و همواره مسلمانان را به سلامت تن و تغذیه مناسب توصیه می کردند.

 

وی افزود: انسان برای اینکه تغذیه مناسبی داشته باشد باید طبع مزاجی خود و اعضای خانواده را بداند و برهمین اساس تغذیه خود را تنظیم کند زیرا بعضی از غذاها با وجود این که شفا و بسیار مفید هستند ممکن است برای بعضی از طبع ها سم باشند و سلامتی فرد را در معرض خطر قرار دهند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه میوه یکی از مهم‌ترین ارکان سلامتی بدن انسان است، تصریح کرد: در طب سنتی و اسلامی بیان شده که میوه نباید در ابتدای صبح و یا بلافاصله قبل از غذا و بعد از غذا مصرف شود بلکه باید میان مصرف میوه و غذا مقداری فاصله وجود داشته باشد.

 

خانم معمار زاده با تأکید بر اینکه میوه‌های مصرف شده باید متناسب با همان فصل باشند، تصریح کرد: مصرف میوه متناسب با فصل طبع مزاجی انسان را متعادل کرده و موجب بیماری انسان یا تغییر مزاج بر اثر مصرف یک نوع میوه نمی‌شود و بهتر است در هنگام مصرف میوه هم از میوه‌های بومی همان منطقه محل زندگی استفاده کنیم زیرا خداوند سلامت انسان و آنچه برای سلامتی او لازم است را در محیط زندگی او قرار داده است.

 

وی با تأکید بر اینکه مصرف سبزیجات و گیاه خواری به پاک شدن دستگاه گوارش و روده های انسان کمک می کند، اظهار کرد: البته این گیاه خواری باید متعادل باشد و هر چیزی که از حد تعادل خارج شود برای سلامتی انسان مضر است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س با بیان اینکه در میان نعمات الهی بنابر روایتی از امام صادق و حضرت علی(ع) سرکه و زیتون از مهم‌ترین نعمات برای سلامتی انسان است، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند از بهترین خوراک ها بر سر سفره هر مسلمانی زیتون و سرکه است.

 

وی با اشاره به اینکه مصرف سرکه و زیتون موجب باز شدن عروق و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و فشار خون می شود، افزود: البته سرکه و زیتون باید متناسب با مزاج افراد استفاده شود زیرا مصرف سرکه برای افراد بلغمی و سرد مزاج مانند سم بوده و موجب دردهای عضلانی و گرفتگی عضلات آن‌ها می شود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در مقابل مصرف سرکه برای افرادی که طبع گرمی دارند بسیار مفید بوده و موجب سلامت روح و روان آن‌ها می شود.

 

خانم معمار زاده یادآور شد: مصرف سرکه و زیتون باید متناسب با طبع مزاجی باشد و در میان سرکه ها بهترین نوع سرکه برای مصرف خانگی و غذایی سرکه سیب است و مصرف این نوع از سرکه افزون بر سلامتی نقش بسیار مهمی در خوش طعم شدن غذاها داشته و موجب بهبود طعم انواع خورشت ها می شود./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات