۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۳۷۱۴۹
استاد حوزه علمیه شهداد:

بد حجابی نیازمند برخورد سالم و صحیح است

حجت الاسلام حسینی به شیوه های استاندارد برخورد با مقوله بد حجابی اشاره کرد و گفت: بدحجابی نیز مانند سایر گناهان است؛ لکن برای حجاب فرهنگ سازی صورت نگرفته است و کار های انجام شده نیز کافی نبوده است.
حجت الاسلام سید علی حسینی، استاد حوزه علمیه علی‌بن‌ابیطالب شهداد

حجت الاسلام سید علی حسینی، استاد حوزه علمیه علی‌بن‌ابیطالب شهداد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به این که اساس احکام اسلامی بر حفظ شخصیت انسانی است، گفت: به طور مثال تهمت ترور شخصیتی است که البته از ترور شخصی بالا تر است و یا غیبت شکسته شدن شخصیت انسان در اجتماع است که همه این ها در اسلام حرام و گناه شمرده شده است.

 

وی افزود: تاکید اسلام بر وجود چهار شاهد در اثبات زنا خود نشان از اهتمام اسلام بر حفظ شخصیت اجتماعی اشخاص دارد.

 

این کارشناس مذهبی گفت: حجاب ارتباط مستقیمی در حفظ کانون خانواده و حفظ شخصیت افراد دارد؛ چرا که بی حجابی زمینه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را فراهم می کند.

 

این استاد  حوزه علمیه گفت: تضعیف بنیاد خانواده زمینه گسستگی بنیان جامعه را فراهم می کند و در نتیجه جامعه دچار آسیب های جدی خواهد شد.

 

وی به فلسفه اجتماعی حجاب اشاره داشت و افزود: نتیجه حجاب وقار و متانت، احترام و شخصیت برای زن است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: توجه به رفتار های انسانی و نقش افراد در جامعه بهترین سند این قضیه است که در جامعه زن محجبه دارای ارزش، احترام و شخصیت است.

 

وی تصریح کرد: راز حفظ کیان عمومی جامعه و نه تنها جوامع اسلامی بلکه تمام جوامع حجاب است و در واقع حجاب سلامتی جامعه و خانواده ها را تضمین می کند.

 

حجت الاسلام حسینی به شیوه های استاندارد برخورد با مقوله بد حجابی اشاره کرد و گفت: بدحجابی نیز مانند سایر گناهان است؛ لکن برای حجاب فرهنگ سازی صورت نگرفته است و کار های انجام شده نیز کافی نبوده است.

 

وی گفت: حجاب نیازمند روشنگری و تبیین دارد؛ در این رابطه برخی حتی اصل حرمت حجاب را نمی دانند و یا به حد و حدود آن آشنا نیستند و یا نسبت به این مسایل باور قلبی ندارند.

 

این کارشناس مذهبی تبیین کرد: حجاب یک ضروری دینی است که عدم توجه به آن سایر اعمال انسان را محو و نابود می کند.

 

وی عوامل بد حجابی را متعدد و گوناگون دانست و گفت: برخورد سیاسی با حجاب یکی از عوامل ترویج بد حجابی در جامعه بوده است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: متاسفانه معاندان نظام به جهت تقابل با نظام ترویج بد حجابی و بی حجابی می کنند تا به این وسیله به نوعی به نظام ضربه وارد کنند.

 

وی علت اصلی بد حجابی را ناآگاهی و نبود معرفت دانست و گفت: تبلیغ نباید اثر سوء به دنبال داشته باشد، بلکه تبلیغ دین کار افراد مجرب و توانا است.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: در زمینه حجاب و عفاف تبلیغات چهره به چهره و اطلاع رسانی لازم است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به شاخصه های تبلیغ صحیح حجاب، گفت: ادبیات تبلیغ حجاب باید خوش، شیرین و منطقی به همراه ملایمت و لطافت باشد.

 

وی گفت: به طور کلی تبلیغ مسایل شرعی به ویژه حجاب باید به صورت معروف و حسن باشد و بر همین اساس برخورد های سخت و تند هرگز تاثیرگذار نخواهند بود.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: دولت در زمینه حجاب کاری نکرده است؛ هر کار که شده مردمی و توسط بسیجیان و سایر گروه های مردمی بوده است که البته با توجیهات قانونی محدود شده است.

 

این کار شناس مذهبی گفت: در کرمانشاه یک برخوردی با بد حجاب می شود و رسانه ها غوغا می کنند ولی یک جوان در راه تبلیغ حجاب و عفاف کشته می شود و نه دولت و نه رسانه ها عمس العملی نشان نمی دهند.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: عملکرد ها در زمینه فرهنگ‌سازی ضعیف و کوتاهی ها بسیار است و لازم است همه ارگان ها همکاری کنند./9701/302/ب3

ارسال نظرات