۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۳۷۵۲۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مبنای پرداخت مالیات در فرهنگ اسلام اعتقادی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مبنای مالیات در فرهنگ اسلام اعتقادی است، گفت: مالیات باید از منبع حلال تأمین و تبدیل به منبع ارتزاق مردم شود تا ایمان در جامعه گسترش یابد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی این استان با اشاره به مشکلات محاسبه مالیات از درآمد پرداخت مالیات، بر سیستماتیک شدن امور تأکید کرد و گفت: ‌فرهنگ مالیاتی برگرفته از اسلام است و باید بکوشیم تا مالیات براساس اصول اسلامی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مبنای مالیات در فرهنگ اسلام اعتقادی است، اضافه کرد: در پرداخت مالیات نباید از حد قانونی خروج شود و مالیات باید براساس اعتماد و اعتقاد باشد، مالیات باید از منبع حلال تأمین و تبدیل به منبع ارتزاق مردم شود تا ایمان در جامعه گسترش یابد.

 

امام جمعه شهرکرد بر فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ مالیات در بین مردم مانند فرهنگ پرداخت خمس و زکات تأکید کرد و افزود: مالیات هایی که با رضایت مردم پرداخت شود، ارزشمند است.

 

وی مالیات را رکن اصلی بیت المال دانست و ابراز داشت: به یقین با افزایش انگیزه در بین مردم برای پرداخت مالیات، می توان موقعیت اقتصادی کشور را رونق داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به بزرگداشت هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: حرکت‌ های حمایت از حجاب و عفاف همیشه لازم است و امروز نظام جمهوری اسلامی با تمام توان پشتیبان این نوع حرکت‌ها و خواستار دوری از فرهنگ غربی است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرهنگ ما تنها برگرفته از اسلام است و هرچه با اسلام همخوانی داشته باشد باید ترویج و در غیر این ‌صورت فرهنگ بیگانه از نظر ما مردود است.

 

امام جمعه شهرکرد با اظهار اینکه فرهنگ بیگانه سبب انحطاط جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: سبک زندگی، فکر و نوع تعامل انسان را خداوند رقم زده و سبک زندگی به ‌غیر از این از شیطان و سبب ابتذال در جامعه می‌شود.

 

وی با اشاره به مشکلات امروز جامعه اسلامی تصریح کرد: اگر احیاناً در جامعه با ابتذال مواجه هستیم ناشی از فرهنگ و دین ما نیست بلکه نتیجه تأثیرپذیری از فرهنگ غربی است.

 

بهادر بهمنی، مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نیز در ابتدای این نشست اظهار داشت: 85 تا 90 درصد درآمد عمومی استان از طریق مالیات تأمین می ‌شود که این مسأله با توجه به شرایط اقلیمی، اقتصادی، تولیدی و تجاری استان کاری سخت و وظیفه ‌ای دشوار است.

 

وی با اشاره به اینکه در 3 ماه ابتدای سال جاری 120 درصد درآمد عمومی استان از مالیات بوده است، افزود: سال گذشته این سازمان توانست بیش از 400 میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای عمران شهری به حساب شهرداری ‌های استان واریز کند.

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امور مالیاتی استان سال گذشته یک هزار و 670 میلیارد ریال وصول داشته است، خاطرنشان کرد: پیش ‌بینی می ‌شود امسال 200 میلیارد تومان مالیات در استان وصول شود.

 

بهمنی با اشاره به اینکه رشد 25 درصدی وصول مالیات در سال جاری با اعمال فشار بر صنوف صورت نمی ‌گیرد، تصریح کرد: هر چند ممکن است انجام این کار سخت باشد اما با رسیدگی و نظارت بیشتر و سیاست ‌گذاری‌هایی که انجام می ‌دهیم سعی در تحقق آن داریم./202/9457/ب1

ارسال نظرات