۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۵۴۲

حجت الاسلام زمانی با آیت الله قبلان دیدار کرد

معاون بین الملل حوزه های علمیه با نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیروت دیدار و گفت وگو کرد.
حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه و آیت الله قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه که به لبنان سفر کرده است، ظهر امروز با آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدار که شیخ ابراهیم البریدی و شیخ حسین غبریس از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان حضور داشتند، آخرین تحولات جهان اسلام و راه های گسترش همکاری میان مسلمانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

آیت الله قبلان در این دیدار گفت: علما باید در برابر هجمه ای که تکفیری ها برای مخدوش کردن اسلام به راه انداخته اند، ایستادگی کنند و با توجه به قرآن و تفسیر اهل بیت(ع) که عاملان نجات امت به شمار می آیند امت را از بحران کنونی خارج سازند.

 

وی افزود: قرآن سرمایه مسلمانان است و باید به علوم و آموزه های آن اهتمام ورزیده و از آن در برابر انحراف استفاده کنیم. متأسفانه امت اسلامی از این کتاب الهی غافل شده و بر همین اساس است که به وضع کنونی مبتلا شده اند.

 

حجت الاسلام زمانی نیز از حضور در لبنان و دیدار با علمای این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از پروژه های بزرگی که امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای بر آن تاکید ورزیده اند، اسلامی کردن علوم انسانی است زیرا اکثر علوم انسانی که در دانشگاه ها تدریس می شود از علوم غربی گرفته شده و مبانی غیراسلامی دارند.

 

وی بر لزوم توجه علمای اسلام به این مساله تأکید کرد و ادامه داد: حوزه علمیه قم به این مساله به خوبی توجه کرده و هم اکنون بیش از 140 تخصص اسلامی و انسانی در حوزه علمیه و جامعه المصطفی تدریس می شوند که در جهان بی نظیر است.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: بیش از 75 هزار طلبه ایرانی و 10 هزار طلبه خارجی در قم مشغول به تحصیل هستند و 60 نمایندگی نیز در خارج از کشور داریم. حوزه علمیه قم با این پیشرفت علمی آمادگی همکاری با مجلس اعلای اسلامی شیعیان در کشور پایداری و مقاومت است./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات