۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۷۶۰۹
با رویکرد پژوهشی در حال اجرا است؛

جشنواره طرح تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی

جشنواره طرح تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با رویکرد پژوهشی از 27 خردادماه در مدارس علمیه آذربایجان غربی در حال برگزاری است.
جشنواره طرح تابستانی حوزه علمیه آذربایجان غربی

علیزاده، معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری جشنواره طرح تابستانی برای طلاب پایه های دو به بالا گفت: از آنجا که در طول سال تحصیلی فرصت کافی برای کسب دانش و اطلاعت لازم پیرامون دروس و تمرین و کسب مهارت های علمی وجود ندارد، معاونت پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی با هدف یادگیری خلاق و عمیق و ایجاد مهارت های پژوهشی در طلاب اقدام به برگزاری طرح تابستانی کرده است.


وی گفت: طرح تابستانی طلاب تحت عنوان «جشنواره طرح تابستانی» با رویکرد پژوهشی از 27 خردادماه آغاز شده است و تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد.


معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت بیش از 40 نفر از اساتید مدارس علمیه در اجرای جشنواره طرح تابستانی، خاطرنشان کرد: بیش از 270 نفر از طلاب به صورت حضوری و بیش از 150 نفر هم به صورت غیر حضوری در طرح شرکت دارند.


وی استفاده بهینه از تعطیلات تابستان، ترویج فرهنگ پژوهش و ایجاد انگیزه های پژوهشی در بین طلاب، آشنا کردن طلاب با روشای تحقیق و نگارش علمی ایجاد مهارت های لازم در این زمینه، شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی و حمایت از آنان، زمینه ازی برای شرکت گسترده و کیفی در جشنواره ای علمی؛ به ویژه، جشنواره علامه حلی را از اهداف اجرای دوره تابستانی پژوهش محور اعلام کرد.


علیزاده اظهار داشت: این طرح افزون بر اینکه یک برنامه علمی تابستانی است، به شکل یک مسابقه علمی، بین مدارس و طلاب برگزار می شود و برای هر کدام از بخش ها و فعالیت های طلاب و مدارس، امتیازاتی تعلق می گیرد.


وی با اشاره به شیوه اجرای جشنواره طرح تابستانی گفت: طرح تابستانی به صورت کارگاهی و انجمن های علمی برگزار می شود که شرکت کنندگان در کارگاه ها موظف به ارائه مقاله و اعضای انجمن های علمی مکلف به انجام تکالیف درسی هستند.


معاون پژوهش حوزه های علمیه تصریح کرد: در جشنواره طرح تابستانی بر فعال بودن و محوریت کتابخانه ها در طول اجرای طرح و همچنین راه اندازی اتاق رایانه و آشنایی و استفاده از نرم افزارهای نور، نگارش مقالات استاندارد، راه اندازی و فعال شدن انجمن های علمی در مدارس و برگزاری کارگاه ها با محوریت تکالیف درسی و مسائل پژوهشی با تاکید بر روش تحقیق و اصول نگارش علمی تأکید شده است.


علیزاده اضافه کرد: از مدارس و طلاب برگزیده، در «جشنواره طرح تابستانی »تقدیر می شود./302/936/ب1

ارسال نظرات