۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۳۷۸۷۳
مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر:

اصلاح خانواده، اصلاح جامعه را به دنبال دارد

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر گفت: جامعه زمانی اصلاح می شود که خانواده اصلاح شود از این رو هر مدیری، هر مسؤولی و هر مسلمانی که دغدغه دین دارد و نسبت به مسائل عفاف و حجاب در جامعه نگران است، باید قبول کند که ابتدا باید از خانواده خودش شروع کند.
سفلقیقبع

فاطمه یوسفی مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، اظهار داشت: یکی از ضرورت های دین اسلام، مسأله عفاف و حجاب است که پیرامون آن، آیات و روایات فراوانی در متون دینی ما وجود دارد. از جمله آیات مهم در این زمینه آیه 59 سوره احزاب می باشد که نکات مهم تربیتی در آن نهفته است و به عنوان آیه حجاب در قرآن شناخته می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این آیه خداوند خطاب به پیامبر می فرماید ابتدا به زنان و دختران خودت بگو؛ یعنی جامعه زمانی اصلاح می شود که خانواده اصلاح شود. از این رو هر مدیری، هر مسؤولی و هر مسلمانی که دغدغه دین دارد و نسبت به مسائل عفاف و حجاب در جامعه نگران است، باید قبول کند که ابتدا باید از خانواده خودش شروع کند.

 

یوسفی افزود: خداوند در ادامه آیه خطاب به پیامبر دستور می دهد که به زنان مومن و زنان مردم بعد از زن و دختر خودت پیام را برسان؛ یعنی تذکر به مردم، بعد از تذکر به خود و خانواده است.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر گفت: بر اساس آیه قرآن خداوند به پیامبر سفارش می کند که به زنان بگو جلباب داشته باشند؛ جلباب همان پارچه های بلند و چیزی همانند چادر است که از سر تا پشت پا را می پوشاند، یعنی پوششی که اندام های زنانه را کاملا بپوشاند.

 

وی ادامه داد: اگر چنین شد، 2 فایده و اثر آن این است که اولا زنان محجبه شاخص می شوند و با حجاب شناخته می شوند و صاحب شخصیت می شوند و دوما نگاه آلوده و مسموم، رفتار سبک و توهین آمیز و کلمات نسنجیده و آزار دهنده از ناحیه افراد بیمار جامعه به آنان نخواهد رسید

 

یوسفی ابراز داشت: این بزرگترین و بهترین ارمغان است که دین اسلام به زن هدیه کرده است تا به عنوان یک انسان آزاد و باشخصیت بتواند در تمام عرصه ها حاضر باشد و در مدار زن بودن، رسالت عظیم خود را انجام دهد.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بوشهر  بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که تمام زنان، با شناخت جایگاه رفیع و عظیم خود، در کمال متانت و عزت، بدون هیچ صدمه و دغدغه ای، در پناه تعالیم قرآن و اسلام ناب محمدی، در تمام عرصه ها حاضر بوده و به عنوان زنان مهدوی، زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم آورند./303/846/ب1

ارسال نظرات