۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۳۸۰۰۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اتکا به مذاکره و برجام کشور را متضرر خواهد کرد

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه اگر به دشمن و آمریکا اعتماد کنیم و برنامه های کشور را در اتکا به مذاکره و برجام تصور کنیم بدبخت خواهیم شد، گفت: اعتماد به آمریکا ساده لوحی محض است، اگر با اعتماد به آمریکا به آینده کشور بنگریم به شدت متضرر خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه نه مذاکره و نه برجام مشکلات کشور را رفع نخواهد کرد، اظهار داشت: بعد از گذشت یک سال نتیجه ملموسی از برجام و توافق حاصله در اقتصاد کشور و سفره های مردم را مشاهده نکردیم.

 

وی با اشاره به دخالت های بی جا و جانب گرایانه بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در مسأله برجام و برنامه موشکی ایران، ابراز داشت: برنامه موشکی ایران یک برنامه دفاعی است که هیچ گاه قابل مذاکره نیست، ایران برای دفاع از خود در برابر گرگ های استکباری و منطقه ای، لازم و ضروری است که برنامه دفاعی خود را با قدرت ادامه دهد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر به دشمن و آمریکا اعتماد کنیم و برنامه های کشور را در اتکا به مذاکره و برجام تصور کنیم بدبخت خواهیم شد، تصریح کرد: اعتماد به آمریکا ساده لوحی محض است، اگر با اعتماد به آمریکا به آینده کشور بنگریم به شدت متضرر خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ماهیت خود را برگرفته از منبع قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌داند، ادامه داد: دشمنی اصلی غرب با اسلام ناب محمدی و حکومت شیعی مدافع حق است، از این‌ رو غرب به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را در ضربه به ایران اسلامی و اسلامیت این کشور انجام می‌دهد و از هیچ امری در این مسیر فروگذار نیست.

 

امام جمعه جلفا راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران را حرکت مجتمع و واحد پشت سر رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران پشت سر رهبری خود حرکت کنند و از این امر خطیر حمایت کنند، کشور دچار آسیب نخواهد شد، ولایت‌فقیه حامی و مدافع حقیقی حقوق ملت ایران است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه مسؤولان به سیاست های اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید داشته‌اند؛ نباید نسبت به طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها خوش‌بین بود، چرا که آنان هیچگاه خیر ملت ایران را نخواسته‌اند.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که رهایی از اقتصاد تک محصولی و توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی دو راهکار مهم رهبر انقلاب در مقابله با تحریم‌های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، بهترین و زیباترین برنامه و پشتیبانی از ملت، مملکت، عزت انقلاب اسلامی و امید به آینده است.

 

وی مصرف کالا های داخلی و خرید تولیدات کشور و عدم گرایش به کالا های خارجی را از موارد توسعه اقتصادی کشور و معیشت مردم خواند و تصریح کرد: مصرف کالاهای داخلی از اساسی ترین موارد اقتصاد مقاومتی است، ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی در تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی مؤثر است./854/302/ب2

ارسال نظرات