۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۳۸۰۸۲

آیت الله قبلان عملیات تروریستی در فرانسه را محکوم کرد

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان، عملیات تروریستی شب گذشته در فرانسه را محکوم کرد و تروریسم را آفتی شیطانی خواند.
آيت الله عبدالامير قبلان، نايب رييس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه در سال 2006 گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی اوج کینه و خباثت خود را علیه ملت لبنان در این جنگ نشان داد ملت و ارتش و مقاومت به صورت یکپارچه در برابر دشمن ایستادند و عزت و پایداری را ثبت کردند.

 

وی با اشاره به ویرانی های رخ داده در این جنگ افزود: مناطق بسیاری در این جنگ ویران شده و زنان و کودکان و کهنسالان به شهادت رسیدند اما لبنان مقاوم باقی ماند و اجازه ترسیم نقشه منطقه جدید از سوی صهیونیست ها را نداد.

 

آیت الله قبلان بر لزوم یکپارچگی و وحدت ملت لبنان تأکید کرد و اظهار داشت: امروزه نیز لبنان در معرض خطر تروریسم صهیونیستی و تکفیری قرار دارد که باید از فداکاری های ارتش و مقاومت و ملت تقدیر و تشکر کرد. حمایت از ارتش قهرمان و مقاومت شجاع که به صورت شبانه روزی در حال دفاع از کشور هستند، وظیفه ای همگانی به شمار می آید.

 

این عالم لبنانی دولت های عربی و  اسلامی را به محکومیت اقدامات صهیونیستی و تکفیری فراخواند و تصریح کرد: این محکومیت باید به صورت رسمی و مبتنی بر اسلام واقعی مخالف خشونت و تندروی و نشان دهنده چهره معتدل و خیرخواه دین مبین باشد.

 

وی همچنین عملیات تروریستی شب گذشته در نیس فرانسه را محکوم کرد و ادامه داد: این جنایت نشان داد که تروریسم یک آفت شیطانی است که هیچ تفاوتی میان مناطق و ملت های مختلف قائل نیست و همگان باید برای ریشه کن شدن دشمن انسانیت تلاش کنند.

 

آیت الله قبلان این فاجعه را به رییس جمهور، دولت، ملت و خانواده های قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

 

گفتنی است در مراسمی که به مناسبت روز ملی فرانسه در شهر نیس در حال برگزاری بود یک دستگاه کامیون با سرعت به سمت جمعیت هجوم آورده و دست کم 84 تن از حاضران را کشته و 130 تن را زخمی کرد که حال 18 تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات