۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۳۸۲۹۶
استاد حوزه علمیه:

تکریم شخصیت والای زنان در جامعه نیازمند ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حضور اجتماعی بانوان و نقش‌آفرینی آن‌ها در جامعه، گفت: اگر قصد داریم به زنان جامعه خود ارزش داده، آن‌ها را تکریم کنیم و شخصیت انسانی و والای آن‌ها حفظ شود باید فرهنگ حجاب و عفاف را بیش از پیش در جامعه گسترش دهیم.
حجت الاسلام محمد کمالی- کارگاه آموزشی حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد کمالی، استاد حوزه علمیه و مشاور خانواده امروز در کارگاه آموزشی «نگرشی دیگر به عفاف و حجاب» که هم‌زمان با هفته حجاب و عفاف به همت کانون فرهنگی و هنری مسجد پنج تن آل عبا در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ویژه خواهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: فراگیری و رعایت درست حجاب و عفاف در جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها پیش‌گیری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه رواج بدحجابی و بی‌حجابی یکی از نشانه‌های عملکرد شیطان است، ادامه داد: بی‌حجابی زشتی‌های انسان را نمایان کرده و جامعه را به فساد می‌کشاند، از این‌ رو شیطان برای ترویج آن در جامعه وسوسه و اغوا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام کمالی با اشاره به اینکه جنس و فلسفه حجاب و عفاف، ارزش‌گذاری، تکریم و حرمت‌گذاری به فرد به‌ ویژه به بانوان است، خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم به زنان جامعه خود ارزش داده، آن‌ها را تکریم کنیم و شخصیت انسانی و والای آن‌ها حفظ شود باید فرهنگ حجاب و عفاف را بیش از پیش در جامعه گسترش دهیم.

 

وی با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، بر نقش‌آفرینی بیشتر والدین در این زمینه تأکید کرد و افزود: باید والدین برای فرزندان محجبه و باعفت خود احترام ویژه‌ای قائل شده و آن‌ها را در بیان و رفتار به صورت مکرر تشویق و ترغیب کنند.

 

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: اگر فرزندان از کودکی با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا شده و برای رعایت آن مورد تشویق و تأیید قرار گیرند بدون شک توجه به موضوع حجاب و عفاف در آن‌ها نهادینه شده و در عمق اذهان آن‌ها جای می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام کمالی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از ما در رفتار با جوانان و نوجوانان کم‌توجه به موضوع حجاب، به بیراهه رفته‌ایم، اضافه کرد: ما این جوانان را به درستی تربیت نکرده‌ایم؛ زیرا در حالی‌ که این جوانان و نوجوانان به ائمه اطهار(ع) علاقه‌مند بوده و در مراسم و مناسبت‌های مذهبی ماه محرم شرکت می‌کنند اما به موضوع حجاب و عفاف بی‌توجه هستند.

 

وی تصریح کرد: برای رفع این نقیصه ضروری است بیش از پیش در فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های خود به موضوع حجاب و عفاف و سایر واجبات دینی توجه بیشتری داشته و با سرمایه‌گذاری بر روی این موضوعات، جوانان و نوجوانان را به سمت رعایت آن‌ها هدایت کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه همچنین با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی بانوان در جامعه با رعایت حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوره‌ای نیست که بخواهیم بانوان را در خانه نگاه داشته و حبس کنیم؛ چرا که اوضاع کاملاً تغییر یافته و باید زنان نیز در اجتماع نقش‌آفرینی کنند، از این‌ رو باید به حجاب و عفاف نگرش متفاوت و جدیدی داشته باشیم و این نگرش را در جامعه ترویج دهیم تا از این طریق فعالیت‌های اجتماعی بانوان ارزش و قدر بیشتری داشته باشد.

 

گفتنی است، شورای فرهنگ عمومی کشور، به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه را به‌ عنوان هفته جهانی عفاف و حجاب نام‌گذاری کرده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات