۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۳۸۳۷۷
در راستای احیای موقوفات حوزوی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با سازمان اوقاف و امور خیریه

حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای احیای موقوفات مربوط به حوزه های علمیه استان امضا کرد.
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و اداره کل اوقاف و امورخیریه امروز با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، مدیران استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و متولیان موقوفات استان در تبریز برگزار شد.


حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در این نشست با بیان اهداف و همکاری‌های میان دو دستگاه، خواستار تعاملات و فعالیت‌های هر چه بیشتر شد و اظهار داشت: هنوز موقوفات حوزوی استان به صورت کامل احیا نشده است؛ این در حالی است که با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه هستیم.


وی با بیان این‌که توسعه و گسترش فضای آموزشی حوزه های علمیه نیازمند بهره‌مندی از عواید موقوفات حوزوی است، گفت: بایستی در راستای ترویج فرهنگ وقف به نیت کمک به طلاب علوم دینی و گسترش فضاهای آموزشی ویژه مدارس علمیه استان اقدامات جدی صورت گیرد.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به ثبت موقوفات جدید برای حوزه های علمیه استان در شهرهای مختلف، خاطرنشان کرد: زمین هایی با متراژ قابل توجه برای احداث حوزه وقف شده است؛ اما به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی؛ قادر به احداث حوزه و گسترش فضاهای آموزشی نیستیم که انتظار داریم سازمان اوقاف در این راستا مساعدت داشته باشد.


همچنین حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به وضعیت موقوفات مربوط به حوزه‌ های علمیه در استان، اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده از کل موقوفات آذربایجان‌شرقی 5/1 درصد به نیت حوزه‌علمیه صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: برای تقویت حوزه های علمیه استان و احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه آذربایجان، نیازمند توجه بیش از پیش به ظرفیت وقف در این عرصه داریم، البته در طول سال های گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای احیای موقوفات صورت گرفته، که کافی نیست.


گفتنی است، در پایان نشست هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف، تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل اوقاف و امورخیریه با حوزه‌های علمیه استان در راستای تعاملات بیشتر و همکاری‌های به امضای طرفین رسید./935/202/ب2

ارسال نظرات